خانه / تازه ها / نقش IoT در طراحی خدمات شهری

نقش IoT در طراحی خدمات شهری

مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

اثرات بکارگیری سیستم های IoT در طراحی خدمات مطالعه موردی: نقش آن در طراحی خدمات شهری

آزاده مخبری، عاطفه بیک زاده شقاقی
کارشناس ارشد طراحی صنعتی، دانشکده هنر، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
کارشناسی طراحی صنعتی، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران

 

چکیده

اینترنت اشیا که پدیده‌ای نوظهور است در بخش‌های وسیعی به سرعت در حال گسترش است، که هوشمندسازی منازل، خدمات بهداشتی و طراحی خدمات شهری از جمله آنهاست. و با توجه به رشد سرسام آور آن پیش بینی می شود تا قبل از سال ۲۰۲۰ میلادی، بیشتر اشیا قابلیت کنترل از راه دور را دارا خواهند بود. لذا در آینده‌ای نه چندان دور بخش اساسی از زندگی انسان‌ها را دربر خواهند گرفت و روش زندگی، کار و بازی ما را دگرگون خواهند کرد. در این راستا طراحان خدمات می توانند با بکارگیری این سیستم‌ها در طرح خود آن را غنا بخشیده و از فواید بیشمار آن بهره جویند. از این رو در این مقاله به بررسی ارتباط اینترنت اشیا با طراحی خدمات شهری داده‌های حاصل از اشیا و تاثیرات آن در ایجاد خدمتی مطلوب‌تر و بهینه‌تر به شهروندان خواهیم پرداخت. روش بررسی در این مقاله مروری است و بر اساس گرداوری یافته ها ، مطالعات، پژوهش های انجام شده و مقالاتی که تاکنون در باب این موضوع چاپ گردیده است، انجام شده است. یافته های این تحقیق نشان می دهد استفاده از اینترنت اشیاء در طراحی خدمات شهری می‌تواند از سه دیدگاه شهروندان، جامعه و ارائه دهندگان آن قابل بررسی باشد که در ارتباط با امنیت، کنترل، دسترسی به خدمات، هوشمند سازی ، سهولت استفاده، یافتن بهترین خدمات، آگاهی، شفافیت و اعتماد، کشف فرصت ، نوع تعاملات ، نوع خدمات بر اساس امکانات و زیرساخت های موجود در هر شهر و کسب و کار می باشد. خدمات درون شهری با استفاده از این سیستم ها باعث بوجد آمدن شهرهای هوشمند می-شوند که ایده شهرهای هوشمند به کارامدسازی شهرها و رشد و توسعه اقتصادی آنها کمک می کند و همچنین کلید توسعه ایده‌های آینده برای استفاده از تکنولوژی و استفاده از حجم وسیع اطلاعات ذخیره شده توسط آنهاست.

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

آمازون با هدف وارد کردن بیشتر الکسا به زندگی روزانه انسان‌ها در طراحی ابزارهای پوشیدنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *