خانه / گزارش اختصاصی / آثار چهار نسل گرافیک ایران در نمایشگاه “هفته طراحی تورین”

آثار چهار نسل گرافیک ایران در نمایشگاه “هفته طراحی تورین”

“هفته طراحی تورین” در شهر تورین ایتالیا از ۸ تا ۱۳ مهرماه با حضور ایران به عنوان مهمان ویژه برگزار گردید. هدف از برگزاری این نمایشگاه و ارائه آثار طراحی و پروژه های خلاقانه، همگرایی بیشتر واقعیت های شرق و غرب بصورت یکپارچه در قالب کسب اهداف فرهنگی و اقتصادی است.
هماهنگی های این نمایشگاه در ایران، به همت پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی (نماینده Sarpi Bridge در ایران)، استودیو طراحی AVV و همچنین با تأیید انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران صورت پذیرفت. و آثار ۳۰ طراح گرافیک برجسته ایرانی برای نمایش به این نمایشگاه ارسال گردید.


شهر تورین میزبان دوره دیگری از سری هفته دیزاین شرقی ” To east” بود که تاکنون فقط در شهر میلان در برنامه هفته طراحی میلان در سال ۲۰۱۴ برگزار شده بود. این برنامه در شهر تورین توسط موسسه The Societa Promotrice delle belle Arti، موسسه برگزار کننده رویدادها و نمایشگاه های معتبری در زمینه های فرهنگی و هنری و به میزبانی Art Nouveau building، یکی از نمادهای بسیار معروف شهر تورین، برگزار شد. در راستای گسترش شهر به شهر این حرکت، این در شهر رویداد تورین برگزار شد تا ارتباط طراحی شرقی و غربی در پایگاه دیگری نیز ثبت گردد. هدف از برگزاری این نمایشگاه و ارائه آثار طراحی و پروژه های خلاقانه، همگرایی بیشتر واقعیت های شرق و غرب بصورت یکپارچه در قالب کسب اهداف فرهنگی و اقتصادی است.


به گفته Annamaria Salinari، مدیر موسسه Fuorisalone Sarpi ، و همچنین شرکت Insectida که برگزاری این برنامه های را به عهده دارد: «این هفته های دیزاین، تنها هفته های طراحی، حداقل در اروپا است که با تمرکز و نگرش به شرق برگزار می گردد و درصدد است یک بافت و همکاری مناسب بین فرهنگ ها و فرصت های ایجاد شده بین آن ها (شرق و غرب) را شهر به شهر ارائه دهد… .»
به گفته مدیر برگزاری این برنامه و همچنین تعدادی از بازدید کنندگان، فضای ارائه آثار ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت و علاقه مندان زیادی از آن بازدید نمودند.

در رویداد امسال تورین، آثاری از کشورهای چین، کره و هند و همچنین تعداد ۳۰ پوستر تایپوگرافی از هنرمندان به نام گرافیک ایران به عنوان پلی میان شرق و غرب شرکت کرده بودند. در این برنامه میهمانان ویژه بسیاری حضور داشتند، کارگاه ها، اینستالیشن ها و اجرا های مختلفی در تکمیل برنامه های این رویداد اجرا گردید و همچنین فرصت مناسبی برای برگزار کنندگان بود تا به معرفی برنامه هفته طراحی میلان ۲۰۱۵ نیز بپردازند و پروژه های آن را معرفی کنند. همجنین در این نمایشگاه کارگاهی با نام تحولات طراحی گرافیک در ایران و اهمیت آن همچنین توضیحاتی درباره نشریه نشان توسط رضا عابدینی از طراحان برجسته گرافیک ایران برای علاقه مندان برگزار گردید که با استقبال خوبی نیز روبرو شد.


گزارشگر طراحی صنعتی در اینجا از آقایان علیرضا وکیلی (استودیو AVV ) و رشیدی (ریاست محترم هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران) که ما را در برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در تورین حمایت کردند کمال تشکر و قدردانی خود را اعلام می نماید.
هنرمندان شرکت کننده از ایران:

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

۱۰ مورد از بهترین منابع پژوهش در دیزاین

شرکت لایف هَک (Life Hack) بیش از پیش مردم نیوزیلند را در راستای شروع خوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *