خانه / اخبار / فروشگاه جدید BMW‌ در لندن – BMW i Store

فروشگاه جدید BMW‌ در لندن – BMW i Store

در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۱ شرکت بزرگ خودرو سازی BMW ، اولین فروشگاه سبک جدید خود را با عنوان i Store در شهر لندن افتتاح کرد. این فروشگاه قرار است که سبک جدیدی از محصولات این شرکت را که با محوریت پایداری sustainability طراحی و تولید شده اند به مصرف کنندگان ارائه دهد.

Ian Rabertson عضو هیأت مدیره شرکت BMW‌ در این باره می گوید:” این فروشگاه کاملاً سبک جدیدی را به شما ارائه می هد. این شاخه از فعالیت های ما که گروه i نام دارد به تمام بازدید کنندگان فرصت استثنایی را برای آگاهی یافتن در مورد آینده صنعت خودروسازی و بویژه حمل و نقل الکتریکی می دهد و علاقه مندان می توانند با انواع خودرو های الکتریکی و یا چندگانه – Hybrid BMW i Vehicle – آشنا شوند”.

افتتاح چنین فروشگاهی در قلب شهر لندن توسط شرکت معظم BMW‌ نشان از اهمیت روزافزون توجه به تغییر در سیستم حمل نقل و گرایش به سمت استفاده از خودرو های پایدار در زندگی شهری دارد. شهر لندن به دلیل اهمیت آن از جهت بزرگی و تأثیرگذاری انتخاب گردیده و همچنین بدلیل دارا بودن مشکلات دیگر کلان شهر های جهان همچون مشکلات محیط زیستی، ترافیکی و . . . .

همزمان با افتتاح این فروشگاه، اتومبیل جدید شرکت BMW با عنوان BMW i3 عرضه گردیده، که این مدل با کمی تغییر از مدل قبلی این شرکت که در سال گذشته در نمایشگاه فرانکفورت ارائه گردیده بود، الهام گرفته است.

استفاده از ترکیبی از چرم، پشم و چوب که همه عناصر قابل بازیافت هستند و همچنین استفاده وسیع از فیبرهای طبیعی در طراحی داخلی این خودرو ، بویژه استفاده از چوب اکالیپتوس در تهیه وسایل داخلی، نشان از اهمیت بحث پایداری در این مدل دارد.

از ویژگی های طراحی داخلی این خودرو می توان به یکسره بودن صندلی های جلو و عقب خودرو اشاره کرد که امکان جابجایی راحت را فراهم می آورد. همچنین بدنه این خودرو بگونه ای طراحی شده که هیچ ستونی در کنار خودرو وجود ندارد و مسافران براحتی می توانند هنگام باز شدن درب ها از خودرو پیاده و یا به آن سوار شوند.

در این فروشگاه برای اولین بار نمونه شارژر الکتریکی طراحی شده توسط شرکت BMW با عنوان i wallbox برای نمایش عمومی عرضه گردیده است. این نمونه بطور اختصاص برای محصولات مدل i طراحی و تولید شده و برای قرارگیری در منازل و استفاده شخصی ساخته شده است.

در این نمایشگاه همچنین دوچرخه جدید پدالی BMW با عنوان BMW i Pedelec Concept ، ارائه شده است. این دوجرخه با معیار های خودرو i3 طراحی شده که در مجموع یک سیستم حمل و نقل ترکیبی را به کاربر ارائه می دهد. این محصول جدید دارای یک موتور الکتریکی است که به دوجرخه سوار در هنگام رکاب زدن کمک می کند و باعث می شود تا او نیروی کمتری مصرف کند. این طرح براحتی تا شده و درون فضای عقب خودروی i3 قرار می گیرد. از ویژگی های بارز دیگر این خودرو اینست که باتری های این دوچرخه در هنگام قرار گرفتن در صندوق عقب خودرو می توانند شارژ شوند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

پنج چیدمان هنری که بهتر است در دوسالانه معماری شیکاگو ۲۰۱۹ از دست ندهید

پنج چیدمان هنری که بهتر است در دوسالانه معماری شیکاگو سال ۲۰۱۹ از دست ندهید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *