خانه / اخبار / شرکت Burberry (برند لوکس طراحی لباس و فشن) دیگر محصولات خود را نمی‌سوزاند.

شرکت Burberry (برند لوکس طراحی لباس و فشن) دیگر محصولات خود را نمی‌سوزاند.

این کمپانی طراحی لباس دیگر محصولات فروخته نشده‌ی خود را نمی‌سوزاند، بنابر سیاست جدید شرکت Burberry، محصولاتی شامل لباس، کیف و عطر مجددا استفاده می شوند یا تعمیر می‌شوند و یا بازیافت می‌شوند، همچنین دیگر برای تولید لباس و کیف از پوست و موی حیوانات استفاده نخواهند کرد.

 قبلا در یک پست به این سوال پاسخ داده بودیم که “چرا Burberry (برند لوکس طراحی لباس)، ۲۸ میلیون یورو از محصولات خود را سوزاند؟” بعد از منتشر شدن این اخبار، حامیان محیط زیست در شبکه های اجتماعی اعتراضات فراوانی به این موضوع کردند و این اعتراضات موجب شد که این شرکت در سیاست های خود تغییرات اساسی ایجاد نماید.

شرکت Burberry اولین شرکت در این صنف می‌باشد که بصورت رسمی اعلام کرد که به نابود کردن لباس‌هایی که نمی‌خواهد، پایان می‌دهد. Marco Gobbetti مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید: “امیدوار است سایر تولیدکنندگان نیز چنین تصمیمی بگیرند.”

اعضای کمپین Greenpeace با زدن برچسب هشدار سمی و خطرناک بودن، بر روی لباس‌های این برند، اعتراض خود را به سوزاندن محصولات نشان دادند.

سازمان غیردولتی مدافع محیط زیست Greenpeace از این حرکت استقبال کرده است و Kirsten Brodde یکی از رهبرهای این کمپین اعتراضی در این مورد گفته است: “ما به نشانه های بیشتری از تغییر تفکر در صنعت فشن نیاز داریم زیرا صنعت مد و فشن، یک کسب‌وکار بسیار بزرگ با حجم تولید ۱۰۰ میلیارد محصول در سال است، کمد لباس مشتریان از لباس‌های استفاده نشده پر است و این موضوع یک چالش بزرگ برای خیلی از شرکت‌های تولیدکننده و طراحی لباس ایجاد کرده است.”

همچنین بربری تاکید کرد از این به بعد در تولید محصولات‌اش و حتی کیسه‌های خرید و بسته‌بندی محصولاتش از مواد تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد.

 

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *