خانه / اخبار / مدرسه فشن اینورس (INVERSE Fashion School) در تهران افتتاح شد.

مدرسه فشن اینورس (INVERSE Fashion School) در تهران افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه مدرسه فشن اینورس در تهران با حضور بیش از ۶٠٠ نفر از علاقمندان به حوزه های طراحی لباس و مد، طراحان پارچه، علاقمندان به حوزه کارآفرینی و تولید و همچنین مدرسین و کارشناسان مرتبط با حوزه Fashion design روز جمعه ۵ مرداد ٩٧ در شعبه میرداماد مدرسه اینورس برگزار شد.

علاقمندان به حوزه های طراحی لباس و مد، طراحان پارچه

بنا به گفته مدیران این مجموعه، مدرسه فشن با هدف تغییر در اکوسیستم آموزش حرفه‌ای و با تمرکز بر روی تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی تخصصی و ایجاد‌ یک جریان جدید افتتاح شد. جریانی که به گفته علیرضا اردوبادی مدیر و موسس مدرسه اینورس، فعالیت INVERSE Fashion School صرفا آموزشی نیست و آموزش تنها بخش کوچکی از آن را شامل می‌شود به طوری که در این مجموعه جدید، بخشی از فضا به آموزش، بخشی به تولید و بخشی دیگر به گالری جهت فروش آثار اختصاص خواهد یافت. همان طور که گفته شد از مهمترین اهداف این مجموعه، ایجاد مجموعه برندهایی در زمینه طراحی و تولید پوشاک، زیورآلات، اکسسوری و کفش و ارائه آن با بالاترین کیفیت ممکن به بازار است.

علاقمندان به حوزه های طراحی لباس و مد، طراحان پارچه

در ادامه اردوبادی گفت که در این مجموعه، آموزش‌ها به دو شکل صورت می‌گیرد که حالت اول آن شامل دوره‌های مستقل است که مدت زمان آن معمولا بین ۲ تا ۴ ماه است و در حالت دوم، برگزاری رشته‌های آموزشی است که معمولا یکسال به طول می‌انجامد و ۱۲ عنوان درسی در آن گنجانده شده است و در نهایت افرادی که در رشته‌های آموزشی شرکت می‌کنند، با همراهی مجموعه و دیدن آموزش‌هایی در زمینه برندینگ، شروع به تولید خواهند کرد.

این مجموعه مجهز به واحد آموزش، واحد تولید و واحد فروش محصول است و کارگاه‌های چاپ دستی، چاپ دیجیتال، الگو، خیاطی، نرم افزارهای مرتبط و همچنین گالری این مجموعه از ۶ مرداد ۹۷ شروع به کار کرده‌اند. مدرسه فشن کار خود را با برگزاری سه کارگاه آموزشی در هفته دوم مرداد ماه شروع می کند و تا پایان پاییز۹۷، حداقل ۳۰ عنوان تخصصی را پوشش خواهد داد. به گفته علیرضا اردوبادی، این مجموعه در نظر دارد تا پلی بین طراحان پارچه، طراحان لباس و خیاطی به‌وجود بیاورد. موضوعاتی که به اشتباه در دانشگاه‌ها جدا از هم تدریس می شوند و این موضوع باعث شده تا این ۳ صنف (طراحی پارچه، طراحی لباس و خیاطی) از کار یکدیگر اطلاعات فنی لازم را نداشته باشند و در نتیجه نتوانند تولیداتی در رده محصولات با کیفیت و استاندارد روز دنیا انجام دهند. از طرفی دیگر بسیاری از طراحان مد و لباس، اطلاعات کامل و آموزش‌هایی حرفه ای در زمینه برندینگ، پرسنال برندینگ و بازاریابی ندیده‌اند، به همین دلیل بسیاری از محصولاتی که تولید می‌کنند، صرفا به صورت مقطعی به فروش می‌رسد و عملا نمی‌توانند برندهایی پایدار و ماندگار با مشتریان وفادار بسازند.

از دیگر اهداف این مدرسه، ایجاد برندهایی در زمینه پارچه است که امضای طراح پای آن است و به نوعی ایجاد سبکی جدید در زیرساخت های طراحی لباس محسوب میشود.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی لباس با پلاستیک‌

طراحی لباس با پلاستیک‌های بازیافتی!

آرتیست فیلیپینی به نام leeroy new پلاستیک‌هایی از جمله آبکش، کابل برق و تیوب را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *