خانه / مقالات / دلایل نیاز صنعت هتلداری به طراحی خدمات و مشکلات پیش رو برای ورود طراحان خدمات به این صنعت

دلایل نیاز صنعت هتلداری به طراحی خدمات و مشکلات پیش رو برای ورود طراحان خدمات به این صنعت

مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

چکیده
از آنجا که طراحی خدمات مبحثی جدید در دنیا دانسته می‌شود، افراد مشغول به فعالیت در این زمینه با مشکلات فراوانی برای ورود به بازار کار و دستیابی به جایگاه صحیح خود روبه‌رو هستند. این در حالی است که تجارتها میتوانند از پتانسیل‌های این رشته به میزان زیادی بهره‌مند گردند. توریسم نیز یک صنعت خدمت محور است که به کیفیت تجربه‌های مشتری و ارزیابی برآیند رضایت یا عدم رضایت آنها وابسته است و هتل یکی از مراکز ارائه کننده این خدمات محسوب می شود. از آنجا که امکانات موجود برای ارائه خدمات تا حدی در هتل ها با یکدیگر برابرند، مسئله‌ای که می تواند باعث تفکیک آنها از یکدیگر گردد خلق تجربه‌ای متفاوت برای میهمان است که به میزان زیادی به خدمات طراحی شده و یا حتی طراحی نشده وابسته است. پاسخگویی به این پرسش که چه کسی مسئول طراحی چنین خدماتی در هتل است و طراحان خدمت برای ورود و ایفای نقش خود در این صنعت با چه مشکلاتی مواجه هستند در مقاله پیش رو مورد توجه قرار گرفت. برای رسیدن به این منظور هتل پارسیان استقلال تهران به عنوان نمونه موردی هتل‌های ۵ ستاره تهران انتخاب گردید و در طی طراحی خدمات برای این هتل مسائل مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت. تا در نهایت میزان اهمیت ورود طراحی خدمات به صنعت هتلداری و قسمت‌هایی از هتل که می‌تواند به کمک طراحی خدمات ارتقاء یابد و مشکلات ورود طراحان خدمت به آن مشخص شوند.

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب‌وکار و خرده‌فروشی‌ها از فروشگاه‌های پوشاک ورزشی گرفته تا مبادلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *