رویداد

کارگاه تخصصی طراحی کاربرمحور

ارسال شده توسط: میثم خداشناس
گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز درصدد است تا کارگاه آموزشی و پژوهشی یک روزه ای را تحت عنوان “طراحی کاربرمحور(User Centered Design) برگزار نماید.

در چند سال اخیر، اصطلاح طراحی کاربر محور در زمینه هایی مانند طراحی صنعتی و طراحی تعاملی مکررا به کار می رود. با این وجود، عنوان ساده این رهیافت به طراحی باعث می شود که بسیاری از طراحان معنی واقعی آن را درک نکنند. در واقع، بیشتر طراحانی که با این رهیافت آشنایی ندارند تصور می کنند که طراحی کاربر محور، یعنی طراحی بر اساس نیازهای کاربر. در حالی که حرفه طراحی، از سالهای ابتدایی پیدایش خود برای نیازهای کاربران طراحی می کرده است. بنابراین این تصور اولیه در مورد طراحی کاربر محور تصوری کاملا اشتباه است. اما طراحی کاربر محور چیست؟ و چه ابزارهایی برای انجام آن وجود دارد؟ کارگاه مذکور برای پاسخگویی به این سوالات طراحی شده است.

این کارگاه تخصصی با حضور آقای بیژن آریانا، دکترای طراحی صنعتی از دانشگاه NTNU نروژ در روز دوشنبه ۲۹ آبانماه ۱۳۹۱ و در دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می گردد.
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و حضور در این کارگاه به آدرس الکترونیکی www.tabriziau-conference.org/conference مراجعه نمایند.

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش