دومین ورکشاپ طراحی در فرهنگ – فرهنگ در طراحی با همکاری انجمن علمی دانشگاه پارس برگزار می گردد.
دور ای که طراحان صنعتی صرفا به طراحی محصول یا به کلامی دیگر طراحی عملکرد بپردازند گذشته است. طراحی بیشتر و بیشتر بر کاربر و درک شناختی او و نحوۀ تعاملش با محصول متمرکز می شود. تجربۀ زیبایی شناسی ، تجربۀ معنایی و تجربۀ احساسی در تعاملی که کاربر با محصول دارد، می تواند در درک او از محیط اطرافش اثرگذار باشد.
افراد متفاوت، به گونه متفاوتی در ارتباط با یک محصول یکسان قرار می گیرند. به عبارتی، تجربه، ویژگی یک محصول نیست. بلکه، نتیجه تعامل بین انسان و محصول است. افراد، با توجه به دغدغه ها، انگیزه ها، توانمندیها، اهداف و بسیاری فاکتورهای دیگر دنیای اطرافشان را تجربه می کنند. بنابراین، فرهنگ به عنوان یک ساختار لایه ای پیچیده، می تواند تجربه کاربر را دستخوش تغییر کند.
شناخت و درک طراح از عوامل و لایه های فرهنگی می تواند تجربه ای معنادار و لذت بخش را در غالب یک محصول به مخاطب هدیه دهد.
در این ورکشاپ، با مدل تعامل انسان-محصول آشنا خواهیم شد؛ لایه ها و عناصر درک فرهنگ را میشناسیم؛ با مجموعه ابزارهایی نظیر «Cultura Wheel» و کارتهای «Crossing Cultural Chasms» به صورت عملی کار میکنیم؛ مثال هایی از طراحی برای تجربه را مشاهده خواهیم کرد؛ و در نهایت، قدم به قدم، یک پروژه را از جمع آوری اطلاعات تا ایده های، ساخت پروتوتایپ، تست ایده و ارائه به انجام خواهیم رساند.
از آنجایی که تنش در برخوردهای مردم در فضاهای عمومی شهر تهران رو به افزایش است، « تجربۀ خوشایند در روابط اجتماعی» به عنوان تم اصلی ورکشاپ طراحی در فرهنگ در نظر گرفته شده است.
در دوران دانشگاهی فعالیت او در حیطۀ طراحی تجهیزات کمک درمانی بوده است و اختراعی را در زمینۀ کاهش تعریق به ثبت رسانیده است.
زمینۀ علاقۀ او هم اکنون متمرکز بر روانشناسی، کمک به تغییر و تعامل است. او با حضور گروهی در اولین دوره از مسابقات الجی گلوبال چلنجر، پروژهای را با «عنوان طراحی برای بهزیستی جامعه از طریق احساسات برگرفته از فرهنگ» ارائه داد. گروه، در طی چهار مرحله، به عنوان برنده بزرگ انتخاب شد.
با حمایت الجی الکترونیکس، یک دورۀ فشرده دو هفته ای را زیر نظر پروفسور زینگاله در دانشگاه پلی تکنیک میلان گذراند که این تجربه منجر به فعالیت کاری در حیطه تبلیغات خلاقانه، تبلیغات تعاملی و تبلیغات بازیگون شد.
زمینه فعالیت او طراحی برای شادی عمیق و طراحی تجربه است. طراحی برای شادی را با استفاده از مفاهیم روانشناسی مثبت انجام میدهد و علاقمند است که مفاهیم عمیقی همچون روانشناسی و حتی عمیقتر از آن، عرفان را در طراحی به صورت کاربردی به کار گیرد.
در زمینه طراحی برای شادی مقالاتی در سطح بینالمللی ارائه کرده و به چاپ رسانیده. همچنین کارت هایی برای ایده پردازی در زمینۀ طراحی برای شادی طراحی و آماده کرده که در طی چند ورکشاپ توسط دانشجویان طراحی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
بعلاوه در برنامه ریزیهای ورکشاپ های بین المللی دانشگاه تهران پردیس کیش همکاری داشته است.
فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…
پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…
روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…
پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول آکادمی یوزراکس اقدام به…
اسباببازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…
ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…