اخبار

فینال بزرگ red dot: دیزاین کانسپت ۲۰۱۱ در سنگاپور

در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۱ دنیای بین المللی دیزاین شاهد فینال خیره کننده مسابقه ” red dot: دیزاین کانسپت ۲۰۱۱″ در سنگاپور بود.


تمام کانسپت های برنده شده از لحاظ خلاقیت و جسارت، برای بخشیدن بینشی به دنیای هیجان انگیز دیزاین درخشان بودند. در طول چند روز و طی مراحلی هیئت داوران متشکل از متخصصان دیزاین بین المللی ، ۳۵۳۶ اثر را که از ۵۴ کشور مختلف ثبت شده بودند مورد ارزیابی قرار دادند. بعد از یک ارزیابی دشوار ولی منصفانه، ۲۵۲ کانسپت برنده red dot شدند-۴۳ اثر مفتخر به دریافت عنوان “بهترین بهترین ها” (red dot: best of the best) شد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

هیجان تعلیقی: در طول مراسم برنده جایزه “red dot: luminary” نیز اعلام شد. سه کاندیدای: روبات کانسپت فریدا طراحی شده توسط ABB از سوئد، کانسپت کامیون وایلدفایر (Wildfire) از ژاپن، طراحی شده توسط Morita و خانه میکروبی طراحی شده توسط فیلیپس دیزاین از هلند امید دریافت جایزه را در طول مسابقه داشتند.

با اجرای Perceptio، مجموعه PMP، یک گروه اجرای برنامه های صوتی و تصویری، که در سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرده اند، اشاره به برنده امسال جایزه “red dot: luminary” را داشت. در نهایت فیلیپس دیزاین با ارائه کانسپت یک خانه میکروبی، یک همزیستی فوق العاده بین خانه و اکوسیستم، برنده این جایزه شد.


در این رویداد خاص، پروفسور دکتر پیتر زک (Prof. Dr. Peter Zec)، مبتکر و مدیرعامل مسابقه دیزاین red dot و کن کو (Ken Koo) ،رییس red dot سنگاپور، کتاب سال کانسپت red dot دیزاین ۲۰۱۱-۲۰۱۲ (red dot design concept yearbook 2011/2012) را نیز ارائه کردند که بینش جامعی نسبت به بهترین ایده ها و کانسپت های بین المللی دیزاین در آن ارائه می شود. بعد از مراسم اعلام برنده، مهمانان ویژه از دنیای بیزنس، سیاست، فرهنگ و دیزاین در مهمانی بزرگ شرکت کرده موفقیت برندگان امسال red dot را جشن گرفتند.

اطلاعات بیشتر در مورد red dot award: design concept

منبع

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش