اخبار

توالت سرپائی خانمها نیز به بازار آمد!

دلیل شماره ۹۹۹ که چرا بد است که دختر بود: دختر‌ها نمی‌تواند مثل پسر‌ها سرپائی و هر جائی‌ که بخواهند ادرار کنند!

بالاخره بعد از دستشوئی‌های مدل به مدل که بسیار عجیب و قریب به نظر می‌رسیدند Pollee به بازار آمد که به خانمها اجازه می دهد که با شان و احترام و سرپائی ادرار کنند. این توالت که توسط استودیو طراحی دانمارک UiWE طراحی و تولید شده است، یک توالت ستاره ای است و چهار تا خانم به طور همزمان می توانند از آن استفاده کنند.

بر خلاف توالت‌های مردانه سرپائی که معمولا به دیوار می چسبند و کاربر در مقابل آنها قرار می‌گیرد، این توالت‌ها کشیده و باریک و افقی هستند که به راحتی‌ در فاصله دو پای کاربر قرار می‌گیرد و یک دسته ای نیز در کنار آن تعبیه شده که به کاربر اجازه می دهد به راحتی‌ تعادل خود را حفظ نماید.

این توالت‌ها انواع مختلفی‌ دارند، و به صورت‌های مختلف بدن کاربر را از دید عموم مخفی‌ می سازند. نوع Pollee خجالتی طوری طراحی شده که کاربر بتواند به راحتی‌ و به دور از دید عموم ادرار کند.

پروتوتایپ‌های این محصول قرار است که در یک فستیوال در دانمارک و در فضای عمومی در معرض نمایش و همچنین استفاده قرار بگیرد. این محصول می تواند در بسیاری از مراسم عمومی و در نمایشگاه‌های و فستیوال‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. گروه طراحی می گوید که در آینده ممکن است که بر روی ارتفاع و محل قرارگیری دیوار‌ها و دسته‌های کمکی‌ و کمی‌ بر روی فرم تغیراتی‌ کار کنند ولی‌ فرم کلی‌ تغییر چندانی نخواهد کرد. همچنین طراحان اعلام می کنند که در آینده بیشتر بر روی علامت گذاری، و تامین روشنایی این توالت‌ها کار خواهند کرد که در شب هم قابل استفاده باشند.

منبع

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش