اخبار

“تارادیس” خودرو دورگه ایرانی

به گزارش ایرنا، پروژه طراحی و ساخت خودرو هیبریدی به اسم’TARADIS ‘که به خودروهای دو نیرو یا دورگه نیز مشهور است، توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد صورت گرفته است.
معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: این پروژه یکی از طرحهای کلان پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بوده است.


‘عبدالله قاسمی پیربلوطی’ در آیین رونمایی از این خودرو افزود:ساخت این خودروی هیبریدی با تیمی ۱۸نفره از دانشجویان مهندسی از رشته های مکانیک و برق این دانشگاه با هدف شرکت درسومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت ماشین ایران از پاییز سال ۱۳۸۹آغاز شد.
وی افزود:فاز ساخت خودرو پس از هفت ماه تلاش با حمایت مالی معاونت فن آوری و پژوهشی دانشگاه از تیرماه امسال آغاز شد و مراحل ساخت و آزمایش فنی این خودرو پنج نفره نیز پاییز سال جاری به پایان رسید.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: خودروی هیبریدی واحد شهرکرد از نوع خودروهای’ Full Hybrid ‘ محسوب می شود که دارای یک موتور بنزینی ۹۹۹ سی سی با توان حدود ۹۸ اسب بخار(۷۵کیلووات) و یک موتور الکتریکی PM 5کیلووات است.
به گفته وی،باتری های لیتیم پلیمر و ابرخازن های مورد استفاده در این خودرو دارای بالاترین فن آوری روز دنیا است و می توان باتری های آن را از طریق برق خانگی شارژ کرد.


وی گفت:این خودرو وزنی حدود یکهزار و ۱۰۰ کیلوگرم دارد و می تواند تا سرعت ۱۵۵ کیلومتر درساعت حرکت کند.
وی افزود:مصرف سوخت این خودرو درسیکل ترکیبی کمتر از پنجم وچهارم صدم (۴/۵) لیتر در۱۰۰ کیلومتر است و بدنه خودرو از کامپوزیت ساخته شده و شاسی و فریم اتاق آن از پروفیل آلومینیوم آلیاژی می باشد.
به گزارش ایرنا،اعضای تیم خودروی هیبریدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد شامل گروه های طراحی و ساخت بدنه، انتقال قدرت،موتور احتراقی و سیستم خنک کاری، برق، کنترل خودرو و سامانه های وابسته کنترل پروژه می باشند.

منبع + و +

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

3 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش