وسایل هوشمند مشکلات بسیار جدیدی را برای طراحان فراهم کردهاند که باید آن را حل کنند. یکی از این مشکلات این است که بسیاری از وسایل و ابزار آلات صفحات نمایشگر ندارند و از روشهای دیگری همچون نور و صدا با کاربر ارتباط برقرار می کنند. این مشکلی بود که مدتها توجه شرکت برند و طراحی Method را به خود جلب کرده بود و به همین دلیل Henri را طراحی کرده که بتواند از این طریق به طراحان کمک نماید که راحت تر UI برای دستگاههای آینده که صفحه نمایشگر ندارند طراحی کنند.
Henri یک دستگاه مستقل و مجزا است که قرار است نقش وسیله ای که اطلاعات را در خانههایی که دستگاههای آن از طریق بیسیم به هم مرتبط هستند و ردو بدل می کند، بازی نماید. دو عدد دستگیره فلزی به Henri وصل شده اند که به طراح اجازه می دهند که به راحتی با فضای پیرامون آن ارتباط برقرار کند بدون اینکه دانش بالای تکنیکی داشته باشند. به عنوان مثال، می توانند تجربه کنند که چه نوع طرح و نور LED به عنوان یک عکسالعمل برای یک عمل مشخص بهتر است. یا اینکه چه صدایی بهتر است که در یک شرایط خاص اجرا شود. فقط با چرخاندن این دستگیرهها می تواند انواع مختلفی از نور، صدا و طرحهای مبهم نوری را آزمایش کرده و دریابند که کدام ترکیب برای عملکرد آنها بهتر است.
حدود ۱۵ سال است که شرکت Method در زمینه طراحی محصولاتی که صفحات نمایشگر دارند کار کرده است، اما این شرکت متوجه شد با گسترش وسایل هوشمند و همچنین خانههای مجهز به سیستمهای مرتبط، خیلی وسایل هستند که به هم مرتبط هستند در حالیکه صفحه نمایشگر ندارند.
چیزی که Method در این میان متوجه شد این بود گرچه طراحان می تواند از ابزارهای مختلف استفاده کنند که یک interface گرافیکی را طراحی و آزمایش نمایند، اما به راحتی قادر نیستند که تاثیرات محیطی برخی از اجزای محصولات را که احتیاج به دانش و تجربه تکنیکی دارد مثلا تنظیم سرعت چشمک زدن لامپ LED یک دستگاه گرمایش خانگی را طراحی و آزمایش نمایند.
اما چرا طراحان به چنین وسیلهای احتیاج دارند؟ وقتی صحبت از طراحی فضاهای پیرامون یک جسم هوشمند و نحوه برقراری ارتباط آن با کاربر به میان میاید، به یک هرج مرج اساسی در بازار موجود بر میخوریم و هیچ نوع استاندارد خاصی وجود ندارد و محصولات بر اساس آزمایش و خطا طراحی می شوند. مثلا اگر یک LED قرمز رنگی دارد چشمک می زند، آیا بدین معنی است که باطری آن در حال اتمام است، آیا دارد چیزی را ضبط میکند و یا دارد هشداری را به کاربر می دهد؟
این سوالی است که طراحان باید از خود بکنند، چه اتفاقی میافتد وقتی در خانه ای که اجسام هوشمند به هم مرتبط شده ولی هر کدام با یک زبان متفاوت با کاربر ارتباط برقرار می کنند؟
Henri به عنوان بخشی از فعالیتهای Method در یک کارگاه آموزشی در کنفرانس IxDA امسال در سن فرنسیسکو ارائه شد. و شرکت کنندگان با هم سناریوهای مختلفی را با این دستگاه آزمایش کردند.
هدف نهائی Henri در این است که به طراحان اجازه دهد که با جسارت بیشتری در زمینه طراحی محصولات هوشمند و اینکه چگونه با فضای پیرامون خود ارتباط برقرار کنند تجربه و طراحی کرده و وسایل هوشمند آینده را طراحی نمایند.
فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…
پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…
روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…
پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول آکادمی یوزراکس اقدام به…
اسباببازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…
ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…