BMW Zagato Coupe‌ در Concorso d`Eleganza Villa d`Este رو نمایی گردید.

این مدل که یک محصول مشترک از همکاری دو شرکت BMW‌ و Milanese coachbuilder Zagato‌ ایتالیا است دارای فرم بسیار جذاب و زیبا در کلاس یک خودرو کوپه با اشاراتی از حضور یک روح سنتی است.

هر دو شرکت برای تولید این محصول ، هدف خود را بر تولید یک خودروی کاربردی و واقعی بنا نهادند که محصول نهایی را به نام BMW Zagato Coupe ارائه کرده اند. در این رابطه مسئول کمپانی Zagato‌ ، Dr.Andrea Zagato گفت:” در این طرح هدف اصلی ما بنوعی تزریق شوق و احساسات درون یک فرم خودروایی بوده است، بدون در نظر گرفتن استاندارد های تصادفات یا قوانین راه های کشوری و … در ابتدای امر . امیدوارم که در این کار با تولید BMW Zagato موفق بوده باشیم “.

وی ادامه می هد:”انگیزه اصلی برای تولید یک همچین محصولی، رسیدن به ایده یک Vmax‌بوده است، آیرودینامیک بالا، سرعت زیاد در عین حالیکه استانداردهای تصادفات و راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کرده باشد”.

سایز بلند کاپوت و بدنه عضله ای این طرح نماینده طراحی Zagato بوده و در عین حال فرم حرکتی سطوح بدنه بنحو چشمگیری نشان دهنده خط خطوط شرکت BMW است. طرح این خودرو بنحو بسیار اغراق شده ای سه بعدی است بویژه جلوی خودرو که تا حد بسیار زیادی نیز نمایانگر هویت محصولات شرکت BMW است.

تولد Zagato نوید شروع یک فصل جدید در کتاب همکاری های BMW با طراحان ایتالیایی را می دهد. تغییرات بسیاری از آخرین همکاری ها بوجود آمده و باوجود حضور روش های جدید طراحی دیجیتالی، فتوشاپ و حتی CAD/CAS ، همچنان حضور و وجود اثر انسان بسیار حیاتی بنظر می رسد.

منبع

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش