شرکت لایف هَک (Life Hack) بیش از پیش مردم نیوزیلند را در راستای شروع خوب و آماده ساختن ظرفیتشان در زمان طراحی، توسعه و پیشرفت پروژه های حوزه رفاه جوانان، حمایت و تقویت می کند.
اغلب ما در مورد منابع، بهترین راهنماها و ابزارها، در ابتدای پروژه های دیزاین (مرحله ای که ما “کشف” می نامیم)، مورد پرسش قرار می گیریم. این مرحله ای است که شما واقعا تلاش می کنید تا مساله ای که قصد حل کردن آن را دارید، اشخاصی که مدنظرتان هستند و نوع محتوایی که در آن کار می کنید را معرفی کنید. این مهم توسط جمع آوری دیدگاه ها، مشاهده، پرسیدن سوال های باز و مصاحبه های بدون راه حل تعریف شده در ذهن، تعیین می شود. این خلاصه ای از مرحله پژوهش یا تحقیق در دیزاین می باشد.
این مطلب را با توجه به این موضوع می نویسیم که آگاهی، مخصوصا در استارتآپها و شرکت های کارآفرین (آنهایی که در موسسات اجتماعی و فضای نوآورانهای که مردم در آن شریک می شوند، به آرامی نفوذ می کنند)، نسبت به این موضوع وجود دارد که بهترین راه دریافت بینش طراحی، بیرون رفتن از محل کار برای انجام مصاحبه و جمع آوری اطلاعات است. در واقع خوب است که از گوشه خلوت خود بیرون بروید، ولی احساس می کنیم که فعالیت استارت آپی حرف هایی برای گفتن به دیزاین دارد. مصاحبه ها و گردآوری اطلاعات فقط دو روش در میان مجموعه بزرگتر تکنیک ها و رویکردها در راستای دستیابی بیش از حد نیاز به بصیرت در راستای دیزاین و خلق برای مسائل پیچیده می باشند.
تعریف :
پژوهش در دیزاین، هر میزان از شیوه های جستجو که قبلتر برای افزودن محتوا و نگرش به فرآیند دیزاین استفاده می شد، را بیان می کند.
این لیست را با هدف مورد توجه قرار دادن دیزاین برای حل مسائل پیچیده به جای موارد سخت و بغرنج ایجاد کرده ایم. همچنین بر روی بهترین راهنمای دیزاین کار می کنیم تا برای رفاه جوانان که چالش های مخصوص به خود را دارد، مورد استفاده قرار گیرد.
در ضمن، موارد پیش رو، ده منبع برتر ما برای پژوهش در دیزاین می باشند:
یک راهنمای بصری ساده برای انواع روشهایی که شما ممکن است بخواهید اندکی درباره آنها و مواقعی که شاید مورد استفاده قرار گیرند، تحقیقات بیشتری انجام بدهید. همچنین تعدادی مطالعات موردی از آنها به وسیله روش های مخصوص به خود در جهت اکتشاف در این سایت موجود می باشد.
این راهنما شما را درون نوآوری اجتماعی از نقطه نظر کانونی دیزاین همراه با لنزهای اضافی می برد تا شروع به جستجو برای مسائلی داشته باشید که ارزش حل کردن دارند. این کتاب فصل ویژه ای دارد که مربوط به پژوهش می باشد و همچنین یک نمای کلی از رویکردی برای سایر مراحل دیزاین می دهد.
چارچوب طراحی کاربر محور IDEO که به تازگی رواج یافته است، همانند چیزی که در بالا ارائه شده، یک بررسی مختصر از کل فرآیند می دهد، ولی شامل بخش یکپارچه ای میباشد که بر روی اکتشاف حول روشهای تعاملی تمرکز میکند.
d.school خارج از دانشگاه استنفورد مستقر می باشد و به سرعت به خاطر فرآیند دیزاین سرگرم کننده، تعاملی و بصری که با جهان به اشتراک می گذارند، ارزشمند واقع شده اند. در طی مدتی که سایتشان روش های مختلفی را به اشتراک گذاشته است، روش دریافت نوار ترکیبی، توجه ویژهای به مصاحبه و مشاهده دارد.
این پست وبلاگ UX Booth ، با وجود اینکه بیش از پنج سال از ارائه آن میگذرد، مقدمه ای عالی برای افرادی است که می خواهند یک بررسی اجمالی از پژوهش دیزاین در زمینه فرآیند طراحی تعاملی، همانند وبسایت یا اپلیکیشن داشته باشند. همچنین یک قسمت پاداش تحت عنوان ” ابزارهای کسب و کار” در انتهای پست آمده است.
این ابزار توسط مجموعه ای از سازمانها تشکیل شده است که خواستار شرکت دادن بصیرت خودشان از استفاده ی دیزاین در بخش توسعه یا تاثیرگذاری بوده اند و این هدف را داشتند تا آن را در دسترس افرادی بگذارند که در این فضا کار می کنند و این احتمال درمورد این افراد می رود که علاقمند به اصطلاحات مخصوص صنعت دیزاین نیستند. آنها چند ابزار و روش ساده با فیلم ها و مستندات توصیفی دارند.
ما شیفته ی این ابزار که به خوبی طراحی شده و به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است می باشیم. جعبه ابزاری که حول تمام فرآیند می چرخد، ولی تعدادی ابزار عالی برای دریافت و تنظیم بصیرت ها دارد.
در حالیکه ما شانس استفاده از این کارت ها را نداشته ایم، فکر می کردیم که این جعبه ابزار بهتر است نشان شایسته ای که بدون دریافت جایزه نصیبشان می شود را دریافت کنند، زیرا آنها شامل مجموعه ای از کارتها می باشند که تفکر را در فاز تحقیق، در میان انواع پروژه ها همانند طراحی وب، نیازهای انسانی، استارت آپ و غیره بر می انگیزد. مشکل این مورد این است که جعبه ابزار به رایگان قابل دانلود نمی باشد. با این وجود از جنبه مثبت، آنها یک بررسی عالی از دسته های کارت در آرشیو خودشان دارند.
ابزارهایی که به صورت اشتراکی ساخته می شوند، لذت بخش می باشند. بسیاری از فرآیندهای بازی تعاملی متفاوت که شما می توانید با دیگر افراد انجام دهید تا به بصیرت در مورد خواسته های آنها برسید.گاهی اوقات هدایت کردن سخت به نظر می رسد، ولی موارد زیادی در آرشیو موجود می باشد.
راهنمای ساده برای مجموعه ای از فعالیت هایی که شما می توانید از رویال کالج هنر لندن برای پژوهش دیزاین استفاده نمایید. راهنمایی مفید برای شما که کمک می کند تا سطوح صلاحیت و تواناییتان را دریابید.
چند مورد دیگر که در پژوهشهای دیزاین مفید میباشد در ادامه آمده است:
پی نوشت:
ما نسبت به این مساله که هیچ کدام از این منابع در ایران ایجاد نشده اند ناراحت هستیم. ما کشور نوآوران و مخترعان هستیم ولی هنوز نتوانسته ایم که نتایج تحقیقات و تلاش های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و تلاش کنیم با هم آفرینی، سعی در بهبود آن کنیم، در همین جا از تمام شما طراحان ایرانی دعوت می کنیم تا نتایج تحقیقات و جعبه ابزارهایی که برای خود شخصیسازی کرده اید را با دیگران به اشتراک بگذارید..
دیزاین (و مخصوصا پژوهش دیزاین) یک فعالیت بشدت فرهنگی است، به این علت که درگیر این مورد می باشد که مردم را در مرکز جمع آوری دیدگاهها و ایده پردازی قرار دهد. ما به این باور رسیده ایم که نیاز داریم تا در نظر داشته باشیم که دیزاین اینجا چطور به نظر می رسد، و در ادامه فرآیندهای دیزاین را بر پایه یافته هایمان خلق کنیم و به اشتراک گذاریم.
با تشکر از همه کسانی که به ما برای افزودن این منابع یاری رساندند.
مترجم: نگین بزرگ نژاد گزارشگر طراحی صنعتی
فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…
پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…
روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…
پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول آکادمی یوزراکس اقدام به…
اسباببازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…
ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…