اخبار

تلاشی جهت به‌­­چالش کشیدن مفهوم فضاهای تک­‌کاربره

ایده این انباری از ژول دِ بروین، فارغ التحصیل آکادمی دیزاین ایندهوون می­‌باشد. پروتوتایپ آن شامل باکس­‌های چوبی هم‌­ارتفاع بوده که در کنار هم روی زمین قرار گرفته‌­اند تا یک سکوی سی سانتیمتری ایجاد کنند.

محفظه­‌های تعبیه شده درون آن پهنا و عمق متفاوتی دارند تا محتویات بیشتری همانند تشک دو­نفره، لباس و وسایل حمام و توالت را درون خود جای دهند. هر دریچه با بسته شدن، محتویات خود را پنهان می‌­سازد و جایگزین پنل­‌های کف اتاق می‌­شود.

بروین More Floor را درسال آخر تحصیلش ساخت و آن را راه­‌حلی برای فضای محدودش در زندگی شهری و تلاشی جهت به‌­­چالش کشیدن مفهوم فضاهای تک­‌کاربره می­ دانست.

به گفته وی، “آپارتمان من در ایندهوون کوچک بود و احتیاج به اتاق اضافی برای کار داشتم. ناراحت بودم که از اتاق خواب برای مدت زمان کمی استفاده می ­کنم”. با برداشتن بخشی از مبلمان که برای مدت کوتاهی طی روز از آنها استفاده می‌­شد، بروین دریافت که قادر به استفاده از کف اتاق خواب برای مقاصد مختلف است.

More Floor تلاشی جهت به‌­­چالش کشیدن مفهوم فضاهای تک­‌کاربره و همچنین روش­های سنتی انبار است، که طراحش ادعا می­ کند فقط برای “ایجاد دیوار­های ضخیم­تر” ساخته شده‌­اند.

طبق گفته بروین، “طی روز می­ توانید روی کف اتاق کار و بازی کنید و زمانیکه خسته شدید، براحتی دریچه کف را باز کرده و در تخت فرورفته خود استراحت کنید”.

این محصول طوری طراحی شده تا بر روی فضای فعلی نصب شود، بدون اینکه از فضای رفت و آمد کم کند. با کم کردن تنها سی سانتیمتر از ارتفاع اتاق می­توانید بیش از شش مترمربع فضای کف داشته باشید.

سیستم مدولار این محصول، کاربران را قادر می­‌سازد تا واحدها را با ترکیب ­بندی­‌های مختلف کنار هم قرار دهند تا پاسخگوی احتیاج فضای خود باشند.

بروین امیدوار است محصولش نه­‌تنها افراد را به خلاقیت بیشتر در مورد خانه­‌شان تشویق کند، بلکه کمکی برای کسانی که فضای محدودی برای زندگی دارند نیز باشد.

مترجم: نگین بزرگی‌نژاد، گزارشگر طراحی صنعتی

منبع: MoreFloor micro-living storage solution hides furniture beneath floorboards

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش