اخبار

نتایج نهایی مسابقه Electrolux Design Lab 2011

Adrian Mankovecky از آکادمی طراحی و هنرهای زیبای شهر براتیسلاوای اسلواکی برنده جایزه اول مسابقه Electrolux Design Lab 2011 گردید. او توانست با ارائه طرح دستگاه تمیز کننده سیار “Portable Spot Cleaner” رتبه اول را در میان ۱۳۰۰ طرح شرکت کننده در این مسابقه از ۵۰ کشور مختلف جهان، به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت الکترولوکس ” Keith McLoughlin” در جریان مراسم انتخاب طرح برگزیده عنوان کرد” توسعه دقیق و مشتری محور براساس نیاز کاربران از استراتژی های اصلی شرکت الکترولوکس است. ما امروزه تفکرات و ایده های خود را با کاربرانمان به اشتراک می گذاریم و از باز خورد های آن در راه توسعه و طراحی آینده استفاده می کنیم و این رمز موفقیت در طراحی امروز است. شرکت الکترولوکس در تلاش است تا بتواند شرایطی را برای بدست آوردن ایده های خلاقه از طراحان و دانشجویان در سراسر جهان، ایجاد کند”.

معرفی طرح برگزیده “تمیز کننده سیار”
این محصول از دو بخش مجزا تشکیل شده که کاربر برای تمیز کردن یک لباس بطور مثال یا بخشی از آن، می بایستی دو قطعه محصول را از هم جدا کرده و دوطرف محصول قرار دهد. در مرحله دوم با انتخاب برنامه مناسب پاک کنندگی از روی دستگاه باعث می شود تا یون های منفی با فشار بخار جرم ها را از روی محصول پاک کنند. این محصول از یک باتری sugar crystal که در همه جای دنیا یافت می شود، انرژی خود را کسب می کند.

هیئت ژوری علت برگزیده شدن این طرح را اینگونه بیان می کند:” این طرح همه ی ما را با خلاقیت و دید باز خود تحت تأثیر قرار داد. این ایده بسیار مورد تقاضای بسیاری از کاربران می باشد و با کارکرد خود باعث می شود تا از مصرف بسیاری مواد در فرآیند شستشوهای بزرگ (با ماشین لباس شویی)، جلوگیری شود”.

در ادامه ی مراسم جوایز رتبه های دوم و سوم به ترتیب به:
– رتبه دوم : به آقای Enzo Kocak از دانشگاه Monash در استرالیا برای طرح Ribbon، که یک دستگاه (نوار) گرم و سرد کننده چند منظوره است، تعلق گرفت.

– رتبه سوم : به خانم ‌Roseanne de Bruin از دانشگاه Massey University در نیوزیلند برای طرح Smoobo Blender‌ که یک طرح جالب و دوستدار محیط زیستی است، تعلق گرفت.

در این مراسم همچنین طرح Onda (ماکروویو سیار) که توسط Matthew Schwartz از دانشگاه Long Beach California در آمریکا طراحی شده است بعنوان طرح منتخب کاربران اینترنتی بازدید کننده از سایت برای انتخاب طرح برتر، تعلق گرفت. این طرح توانست ۲۴٪ آراء شرکت کنندگان در نظرسنجی را بخود اختصاص دهد.

در این دوره هیئت ژوری متشکل بود از Cecilie Manz طراح دانمارکی، Hayes و James Slade از معماران برجسته و Henrik Otto مدیرعامل گروه طراحی الکترولوکس.
در این دوره از مسابقه Electrolux Design Lab 2011، جوایز بترتیب زیر بوده است:
– نفر اول ۵۰۰۰ یورو و ۶ ماه کارآموزی در دفتر مرکزی طراحی الکترولوکس.
– نفر دوم ۳۰۰۰ یورو.
– نفر سوم ۲۰۰۰ یورو.

منبع

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش