اخبار

شماره هفتم چهارباغ منتشر شد.

ارسال شده توسط مازیار رضایی
شماره هفتم فصل نامه چهارباغ، وی‍ژه ­نامه طراحی اسباب ­بازی و ابزارهای آموزشی منتشر شد.
برگزاری سمینار طراحی اسباب ­بازی و ابزارهای آموزشی در بهمن ماه ۱۳۹۰ با حضور تعداد زیادی از علاقه مندان این رشته برگزار و با ارائه ۱۶ مقاله تخصصی در این زمینه و سخنرانی اتفاق مهمی را در جامعه طراحی­ صنعتی رقم زد که در پی آن نمره هفتم در ۱۲۸ صفحه به طراحی اسباب­ بازی و ابزارهای آموزشی اختصاص یافت.


در این شماره می­خوانیم:

سرمقاله/ بهار باغ!/ شادی عظیمی/
چهارفصل/ کوچ دٌرناها به باغ/ آیدین مهدیزاده تهرانی/
فصل شهر/ مقاله/ فضای بازی کودکان/ سیدرضا حسینی لاهیجی/
فصل اول مقاله/ سیاه مشقی به نام فضا، شکل و فرم؛ مشق اول فضا /دکتر بهزاد سلیمانی/
فصل دوم/ مقاله / ابزارهای یاددهی-یادگیری/ شادی عظیمی/
فصل سوم/طراحی کودکانه/ آزاده بیات/
فصل چهارم/ مقاله/ تأثیر فضای آموزشی دانشگاه بر دانشجویان طراحی­صنعتی/ دکترسیدرضا مرتضایی، نصیبه سلطانی رمضان­زاده/
پوشۀ فصل/ اسباب­بازی و ابزارهای کمک آموزشی
شورای نظارت بر اسبابِ بازی/ محمدحسین فرجو/
سرگرمی­های سازنده کانون/ مجید قادری/
بازی چاشنی آموزش/ شهرداد میرزائی/
بازی و هستی/ معصومه پورطاهریان/
گذرگاه اسباب­بازی/ سمیه حجازی/
اسباب پرورش هوش/ علی مولائی/
بازی بزرگان/ سعید رحیمی نژاد/
سوار بر مرکب بازی/ سعید مهدی/
خودیاری در محیط مصنوع/ نیر حافظ مقدم/
از ایده تا وفاداری/ آیت حسینی/
ابزاری برای برنامه­ریزی/ بتول نجفی قائینی، دکتر حسن صادقی نائینی/
اسباب­بازی، اسبابی برای بازی در دست بازیکن/ مهسا رحیمی/
آجرها برای همیشه/ جهانگیر حسین پور/
اسباب­بازی­های دلخواه/ آیدین مهدیزاده تهرانی/
فصل نقد/ طراحی خوب
طراحی آلمانی/ علی مولائی/
نقد آثار/ طراح خوب/ آیدین مهدیزاده تهرانی/
اجزاء محصولات هم نیازهایی دارند/رامین عسگری/
مفهوم نیاز در طراحی/ امیر ملک پور/
فصل تجربه
گزارش / نمایشگاه مطبوعات / هادی عظیمی/
فصل پرواز
کنفرانس­های درراه/ همایش­ها و مسابقات/ آزاده بیات/
فصل وصل
پیشنهادهایی برای کتابخانه طراح/ علی مولائی/

– فضای بازی کودکان، به قلم سیدرضا حسینی لاهیجی؛ کودکان، عامل پیوند نسل ­های گذشته و آینده در هر جامعه محسوب می ­شوند. اصلاح محیط اجتماعی نیز در هر جامعه از طریق کودکان میسر است. توجه به ایجاد محیطی مناسب برای رشد کودک و آشنایی با نیازها و سرشت فطری او که در دوران کودکی به آن نیازمند است، زمینۀ رشد درست شخصیتی و تربیتی او را به­عنوان نسل سالم فردا، فراهم می ­آورد. شهری که به کودکان خود توجه نکند، به نسل گذشته، حال و آینده خود توجه نکرده است.
– سیاه مشقی به نام فضا، شکل و فرم؛ مشق اول فضا، اولین مقاله از مجموعه مقالات سیاه مشق ­های فضا، شکل و فرم به قلم دکتر بهزاد سلیمانی است که در این شماره در اولین مبحث به موضوع فضا پرداخته می ­شود.
– تأثیر فضای آموزشی دانشگاه بر دانشجویان طراحی ­صنعتی به قلم دکترسیدرضا مرتضایی، نصیبه سلطانی رمضان­زاده؛ از آن­جایی که دانشگاه محیطی برای کشفِ استعداد ها و بروز توانایی ­های بالقوه است، ایجاد بستری مناسب برای فراهم­ کردن فضای آموزشی یکی از پایه ­ای­ ترین ملزومات آن است. دسته ­بندی و طبقه ­بندی محیط ­های آموزشی و بررسی نحوۀ تأثیر فضا­ ها بر پرورشِ ذهن دانشجویان راهی سریع برای تحقق این خواسته ­ها است. آیا توانایی­ های دانشجویان طراحی­ صنعتی در یک دانشگاه فنی با همتایان خود در دانشگاه هنری یکسان است؟ آیا میزان یادگیری آن­ها با یکدیگر متفاوت است؟ پرسش ­هایی از این دست تاکنون در هیچ تحقیق میدانی پاسخ داده نشده­ است. ­دراین راستا هم­ زمان با پایان نیم­ سال دوم تحصیلی ۸۸-۸۹ در کلاس پروژۀ شش (طراحی حال و آینده)، پرسش­ نامه ­ای میان دانشجویان طراحی­ صنعتی سه دانشگاه؛ هنر، تهران و علم­وصنعت­ ایران توزیع شد، که تحقیق پیش­رو نتیجۀ بررسی تحلیلی پاسخ­ های آن­ها می ­باشد. محققان این پروژه درصدد بودند به اطلاعات مستندی دربارۀ تأثیر فضای آموزشی بر دانشجویان دست ­یابند که با برگزاری مصاحبۀ نهایی (Post interview) با نمایندگان هر دانشگاه، نتایج حاصل از این پژوهش در جلسه ­ای مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد.
– ابزارهای یاددهی-یادگیری به قلم شادی عظیمی که به بررسی فرایند آموزش، یادگیری و یاددهی پرداخته شده است و نگاهی دیگر به منظر ابزارها و تفاوت ­ها، جایگاه و ویژگی ­های ابزار ها را در منظر های مختلف شده تا ابعاد آن به­ خوبی روشن شود. همچنین نگاهی طراحانه به مسئلۀ ابزارهای یاددهی/ یادگیری داشته تا بتوانیم معیارها و ملاک ­های مناسب را از میان منظر های مختلف به جستجو بنشینیم. این مقاله برای ارائه در اولین سمینار طراحی اسباب­ بازی و ابزارهای کمک ­آموزشی تدوین شده بود که به علت کمبود وقت در سمینار ارائه نشد و برای اولین بار در این شماره چاپ شده است.
– طراحی کودکانه به قلم آزاده بیات؛ آیا یک طراح که دست به طراحی برای کودکان می­زند کودکی خود را به یاد می­ آورد و تلاش می­ کند تا دوست داشتنی­ های آن دوران را تجسم کند و تصویر بکشد یا به دنبال پاسخ به سؤال­هایی این چنین است؛ کودک چرا بازی می­کند؟ چگونه بازی می­کند؟ تخیل او در بازی­ هایش چه نقشی دارد؟ نیازها و علایق کودک در بازی چیست؟ آیا کودک برای بازی به اسبابی نیاز دارد؟ آیا کودک اسبابی برای آموزش می­خواهد یا بازی؟ از اسباب چگونه کمک می­ گیرد؟ آزادی کودک چیست؟
– شورای نظارت بر اسبابِ بازی؛ سخنرانی دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی محمدحسین فرجو در همایش طراحی اسباب ­بازی و ابزارهای کمک ­آموزشی در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ در مجموعه فرهنگی خاقانی. حضور ایشان در سمینار و صحبت ­هایی که درباره شورای نظارت ایراد کردند موجب دلگرمی جامعه طراحی­ صنعتی بود و بارقه امید در دل همه کاشت.
– سرگرمی­های سازنده کانون؛ سخنرانی جناب آقای مجید قادری، مدیر سرگرمی­های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سمینار طراحی اسباب­ بازی و ابزارهای کمک ­آموزشی در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ در مجموعه فرهنگیخاقانی. حضور آقای قادری و سخنرانی ایشان درباره فعالیت­ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای جامعه طراحی­ صنعتی دلگرمی و امیدواری بود و انگیزه ­ای برای تلاش بیشتر در این حوزه را ایجاد کرد.
– بازی چاشنی آموزش؛ سخنرانی جناب آقای شهرداد میزرایی؛ مدیر انتشارات دیبایه و بسته ­های آموزشی تاب در سمینار طراحی اسباب ­بازی و ابزارهای کمک­آموزشی در بهمن ماه ۱۳۹۰ مجموعه فرهنگیخاقانی.
– بازی و هستی؛ به قلم سرکار خانم معصومه پورطاهریان پ‍ژوهشگر در زمینه کودکان؛ باور آن دشوار است، اما بررسی تاریخ نشان می­ دهد که روزگاری بازی برای کودکان مجاز نبوده است. خوشبختانه ما در فرهنگی زندگی می­ کنیم که از گذشته­های بسیار دور، دوران کودکی و بزرگسالی متمایز شناخته می­ شده است و یافته­ های تاریخی وجود بازی و اسباب ­بازی برای کودکان را در سرزمین ما نشان می­ دهند و بازی، بخش قابل درک و قابل قبولی از زندگی کودک بوده است.

– گذرگاه اسباب­ بازی، سمیه حجازی؛ بازی با انسان زاده می ­شود و در او ادامه می ­یابد و با بازی دیگری پایان می ­پذیرد. کودک پاهای کوچکش را تکان می­دهد، رنگ­ها پیش چشمانش جابه­جا می ­شوند چندی بعد قاشقی را به کاسۀ غذایش می­کوبد، صدایی می ­شنود و لبخندی. بزرگ ­تر که شد چوب کوچکی همۀ دنیای او می­شود و می­تازد به جهان عروسک و اسلحه. می­ آموزد که پرورش دهد، که از جهان کوچکش دفاع کند می­آموزد که بزرگ شود. او می­ آموزد که جهانی بسازد پر از زندگی و حتی مرگ. اسباب­بازی­هایش را بگیر، خود دست به­کار خواهدشد، دست ساخته­اش را بگیر، اسباب­بازی­اش را تخیل خواهد کرد. او دوباره خواهد ساخت و پیش خواهد رفت. این روند زیبا با زندگی بشر همواره عجین بوده است و ما را بر آن داشت که در این مقاله به ماهیت اسباب­ بازی­ها با توجه به الگوی روان­شناسانه بپردازیم و سیر وجودی آن­را در تاریخ بررسی­ کنیم.
– اسباب پرورش هوش، علی مولائی بازی؛ همه ما در کودکی با ابزاری با عنوان اسباب ­بازی سر­و­کار داشته ­ایم. برخی از آن­ها را از ته دل دوست داشتیم و هنوز هم وقتی آن­ها را به­یاد می ­آوریمْ خرسند می ­شویم، تعدادی را هم از همان لحظه­ای که دیدیم یا برایمان خریدند؛ ناراحت شدیم و حتی یک­بار هم به سراغ­شان نرفتیم. بعضی­ها را ماهرانه خراب می ­کردیم و دوباره پس از کلی سروکله­ زدن سرهم می­ کردیم؛ چقدر روند جذاب و سرگرم کننده ­ای بود. اسباب­بازی ­هایی هم داشتیم که برای بازی­نکردن خریده می­ شدند در حقیقت پدر و مادران­مان آن ­ها را برای خودشان می­ خریدند نه ما! اما آن­چه مهم به­نظر می­ رسد این است که همه ما تحت تأثیر اسباب­ بازی ­های دوران کودکی، شکل گرفته ­ایم و تأثیرات آن­را هم با خود همراه داریم. در این مقاله سعی شده تناسب اسباب ­بازی با یکی از پیچیده­ ترین مفاهیم روان شناسی ذهن یعنی هوش کودکان مورد بررسی و بحث قرار گیرد.
– بازی بزرگان، سعید رحیمی نژاد؛اولین تصوری که از این واژه به ذهنمان می ­آید کودکی است در حال بازی با اسباب­ بازی­ هایش، به ­طور ناخود آگاه، بازی کودکانه پنداشته می ­شود. اما آیا بازی فقط برای کودکان است؟ نتایج بررسی­های گوناگون نشان می­ دهند که بزرگسالان نیز نیازمند بازی ­کردن هستند.
– سوار بر مرکب بازی، سعید مهدی؛ راندن و سواری­گرفتن از دیرباز جزء کارها و فعالیت­ های اصلی انسان و به ­­ویژه مردان بوده است. کودک برای پاسخ به میل درونی ­اش که همان تمرین تجربیات زندگی و آزمایش آن­ها است به فعالیت ­های بازی­ گونه می ­پردازد. راندن هم یکی از این فعل­ ها است که کودک به تکرار آن­ها می ­پردازد تا فردا بتواند در ماشین ­های واقعی براند. کودک وقتی می­ بیند آقایان رانندگی می ­کنند خود­ به­ خود این باور در او شکل می­ گیرد که رانندگی کار مردان است و این میل را با اسباب ­بازی ماشین پاسخ می­دهد زیرا او در آن زمان نمی­تواند رانندۀ یک ماشین واقعی باشد. به­ این ترتیب ماشین تبدیل به اسباب­ بازی محبوب کودکانی می ­شود که به­راندن و راهبری علاقه دارند و با آن به­ راحتی می ­توانند از پدرشان یا دیگر رانندگان تقلید کنند. در مواقعی که ماشینِ اسباب­بازی دردسترس آن­ها نباشد بدن خود را به شکل ماشین می­بیند و گاهی هنگام دویدن از خود صدای ماشین درمی ­آورد. انگار که بین او و ماشین مرزی وجود ندارد و هر دو یکی هستند. او بیشتر وقتش را صرف بازی با اسباب­ بازی ­­هایش می­کند و این اولین قدم­های او برای درک و تجربه زندگی و محیط پیرامونش است. اولین آموخته ­های یک انسان در دوران کودکی هنگام بازی با اسباب ­بازی­ها است. بنابراین بسیار مهم است که برای کودک چه نوع اسباب ­بازی و با چه ویژگی ­هایی تهیه می ­شود. موضوع مورد نظر در این مقاله، ماشین ­بازی است پس از مروری بر تعاریف بازی و انواع آن، ماشین­بازی در هر حوزه بررسی خواهد شد.
– خودیاری در محیط مصنوع، نیر حافظ مقدم؛ آموزش مهارت­ های خودیاری کودکان استثنائی برای انجام کارهای شخصی، در محیطی جذاب و از طریق درگیرنمودن کلیۀ حواس (لامسه، بویایی، چشایی، شنوایی و بینایی) بسیار مؤثر می­باشد. از آن­جا که یادگیری این مهارت­ها باعث اعتماد­به­نفس و انجام کارهای روزمره­ای شده که مادام­العمر به آن­ها نیاز است، یکی از گام­های اولیه در آموزش کودکان و بسیار حائز اهمیت است. بررسی عوامل مؤثر در روش­های آموزش مناسب برای این کودکان و شناخت رفتار و علایق آن­ها، کمک شایان توجهی به درک محیط آموزشی مورد نیاز برای آن­ها خواهد داشت. این مقاله برگرفته از پایانه کارشناسی ارشد به راهنمایی جناب آقای مهندس حسن داورزنی بوده است
– از ایده تا وفاداری، آیت حسینی؛ هم­زمان با رشد و سرعت تجارت‌ و اقتصادِ کلانِ کشور‌ها، صنعت اسباب‌ بازی نیز چون دیگر صنایع،هم­ پای این تغییرات رشد کرده و نام­های تجاری (برندها) جایگاه خود را در بازارهای رقابتی باز کرده ­اند. امروزه برندها، نقش‌های تولید‌کننده خدمات و محصولات را در جامعه برعهده دارند. با توجه به بالارفتن، آگاهی والدین بر پرورش استعدادهایی که در آینده بارور می­شوند این امر باعث رشد و بلوغ صنعت آموزشی و درلایه­ های زیرین آن ابزارهای کمک­آموزشی و اسباب‌بازی شده است. امروزه تمامی بازارها پویا هستند و همه­جا فضای بازار در حال تغییر است و همین تغییرات بر استراتژی­های بازاریابی بنگاه‌ها تأثیر فراوانی دارد، استراتژی که امروزه موفق است ممکن است بی‌ارتباط با فردا باشد. حال با توجه به این سرعت نقش طراحان و تولیدکنندگان در این بازارها چگونه تعریف می­شود؟ طراحان چه­چیزی را طراحی کنند که تولید شود و همراه با آن مصرف و تکرار مصرف را داشته باشد؟ منجر به وفاداریو از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.
– ابزاری برای برنامه ­ریزی، بتول نجفی قائینی، دکتر حسن صادقی نائینی؛ بی­ علاقگی به تحصیل و مشکلات تحصیلی به خصوص در کشور ما با توجه به کیفیت پائین آموزش و پرورش امری رایج است. از دلایل اصلی افت تحصیلی اِعمال شیوه­های نادرست تعلیم و تربیت و عدم استفاده از وسایل کمک­آموزشی و غیره است.(محمد حسین رئوفی،احمد صادقی، ۱۳۸۰) یکی از راه­های مؤثر غلبه بر افت تحصیلی استفاده از روش­های برنامه ­ریزی و خود تنظیمی است. (سلیمان نژاد، ۱۳۸۰)بنابراین با طراحی وسیلۀ کمک آموزشی برای برنامه ­ریزی و خود تنظیمی می ­توان گامی در راستای این موضوع برداشت و از طرفی بر تنش ­های ناشی از بلوغ نیز تأثیر گذارد و خودکنترلی را از این طریق به کودک آموخت.
– اسباب ­بازی، اسبابی برای بازی در دست بازیکن، مهسا رحیمی؛بازی، تخیلی پرشور است که انسان را از دنیای واقعیت جدا می‎کند و در عین‎حال به تجربه‎های او وسعت می‎بخشد، در تکوین و رشد شخصیت او تأثیرگذار است اما میزان این تأثیرگذاری در گرو کیفیت و کمیت بازی‎هایی است که او انتخاب می ‎کند؛ دراین بین ابزارِ بازی نقش تعیین‎کننده‎ای دارد که نمی ‎توان از آن چشم پوشید. این پرسش؛ فاکتورهای مؤثر و قابل توجه در طراحی و خرید و انتخاب یک اسبابِ ‎بازی چیست؟ پرسشی است که در این مقاله به آن پرداخته می‎شود. این مقاله در سمینارطراحی اسباب‎بازی و ابزارهای کمک ‎آموزشی در بهمن ماه ۱۳۹۰ ارائه شد.
– آجرها برای همیشه، جهانگیر حسین پور؛ قطعات پلاستیکی دندانه ­دار، سازنده خاطره ­ها و قصرهای رؤیا، سرزمین­ های آرزو! از سال­های گذشته از مرز فرهنگ ها عبور کرده از کودکی نسل ­های گذشته به کودکی امروز گذر می ­کند و هنوز هم دوست ­داشتنی و کاراست. لِگو آجرهای پلاستیکی دندانه­ دار صدسالگی­اش برای کودک دیروز، امروز و فردا را جشن می­ گیرد.
– اسباب­ بازی­ های دلخواه، آیدین مهدیزاده تهرانی؛در چه زمانی آن­چه از خود بروز می­ دهیم حاصل نقشی است که پذیرفته ­ایم؟ در چه زمانی خودِ خودمان هستیم؟ از خودمان در جامعه اطرافمان چه تصوری داریم؟ پاسخ این سؤالات ریشه در پاسخ به این پرسش دارد که از خود چه پنداری داریم و این خودپنداره تا چه میزان به واقعیت نزدیک است. اسباب­ بازی ضمن این که ما را با دنیای خیال و رؤیا مواجه می­ کنند،‌ ما را با خودمان نیز روبرو می­ سازند. در این مقاله سعی شده است تأثیر متقابل اسباب ­بازی­ ها و خودپنداره کودکان مورد بررسی قرار گیرد تا چه­ بسا بتوان از خلال آن به مجموعه­ای از بایدها و نبایدهای طراحی و انتخاب اسباب­ بازی دست یافت.
– فصل نقد/ طراحی خوب طراحی آلمانی/ علی مولائیآلمان یکی از کشورهای قدرتمند اتحادیه اروپا و پیشرو در صنعت است. گذشته پرفراز و نشیب این کشور، از آن مملکتی با اراده و پرشور ساخته است. آلمان کشور کارخانه­های بزرگی چونآاِگ (AEG)، زیمنس (Siemens)، اِرکو (Erco) و خودروسازانی هم­چون بِنز (Benz) و بی­ ام­ و (BMW) و پورشه (Porsche) است. این کشور صنعتی سومین اقتصاد بزرگ دنیاست که در بحران ۲۰۱۱ به برخی کشورهای اروپایی مانند یونان و ایتالیا کمک ­های بسیاری کرد.
– نقد آثار/ طراح خوب/ آیدین مهدیزاده تهرانی در پی سلسله نقدهای تخصصی چهارباغ، در این فصل نقدی پیرامون یکی از تفکرات طراحی در قرن حاضر در کشور آلمان مطرح می ­شود. نوشته پیشِ رو روند تفکر طراح بزرگ آلمانی دیتر رَمس است. در این مقاله سعی بر آن است که شاخصه ­های این تفکر معرفی شود ازلابه­لای آن می­توان بزرگ ترین اندیشه طراحی عملکردی قرن بیستم را ورق زد.
– اجزاء محصولات هم نیازهایی دارند/رامین عسگری در دنیای امروز کمتر مجال این وجود دارد که سرمایه­ های مادی و معنوی طراحان و شرکت­های تولیدکننده به دلیل اصطکاک ­های باز طراحی (Redesign)و بازنگری­ های متوالی برای اصلاح طرح ­ها و ایده ­ها از بین برود. از این­رو نیازی وجود دارد تا با تعریف ابزارهایی جدید به مقابله با این هدررفت نیرو شتافت و برای حفظ سرمایه ­های مادی و معنوی خود تلاش کرد. پس بر آن شدم تا این ابزارها را کشف کنم و روش ­های استفاده از آن­ها را ارائه دهم.
– مفهوم نیاز در طراحی/ امیر ملک پور برخی از مفاهیم در دانش طراحی، مفاهیمی روان ­شناسانه هستند که پرداختن به آن­ها دنیایی جدید را در طراحی باز خواهد کرد. نیاز یکی از این مفاهیم است، نیازی که بشر ابتدایی برای سازگاری با طبیعت و ادامه زندگی به آن پاسخ­ های گوناگون داده و منشأ شکل­ گیری دنیای مصنوع شده است. در این نوشتار سعی شده این مفهوم در منظر طراحی بررسی شود.

منبع

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

مشاهده دیدگاه ها

  • من چند وقتیه که دنبال مجموعه این مجلاتم ولی پیداشون نمیکنم. نمیدونین از کجا میشه تهیشون کرد؟

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش