اخبار

دوچرخه الکتریکی تاشو بدون زنجیر ساختmando

ترجمه شده توسط : فرزانه نعمتی
فروشنده های کره ای اتومبیلهای mando corp وmeister inc با همکاری یک طراح انگلیسی- mark sanders – وکارشناس هلندی دوچرخه های الکتریکی han goes، اولین دوچرخه الکتریکی تا شو بدون زنجیر جهان را طراحی کردند. این دوچرخه می تواند به کمک یک انتقال دهنده قدرت دستی و تکنولوژی پدال، مسافتی بیش از ۳۰ کیلومترد(۱۸.۶ مایل) را طی کند اما برای مسیرهای طولانی تر باید از پدال یا موتور کمک بگیرد. سیستم این دوچرخه به گونه ای است که به واسطه تبدیل مستقیم برق از طریق دینام متصل به میل لنگ، انژی لازم خود را مستقیما از کاربر تامین می کند.


سپس، انرژی در باتری ای با یون لیتیم ذخیره شده وبعدا برای به کار انداختن موتور مورد استقاده قرار می گیرد. این دوچرخه مجهز به واحد کنترل الکتریکی( ECU) بوده و با استفاده از یک سری سنسور و تغییردهنده دنده اتوماتیکی کار می کند که به وسیله آنها می توان دوچرخه را روی زمین کنترل کرده و در صورت لزوم، خروجی موتور را تعدیل نمود.


این تجهیزات، مشکل سیستم را شناسایی کرده و آن را از طریق یک رابط ماشینی انسانی (HMI) که روی دسته دوچرخه قرار گرفته نشان می دهد.علاوه بر این، HMIاندازه هایی مانند مسافت طی شده، سرعت و میزان برق تولیدی را نیز نمایش می دهد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دوچرخه این است که تاشو بوده و با تا کردن آن، سیستم ضد سرقت کلی اش فعال می شود. وزن این دوچرخه بیش از ۲۱ کیلو گرم است واز بعد باز کردن آن می توان به راحتی از آن استفاده کرد.

منبع

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش