برنامه نویسی توانایی است که ممکن است برای کودکان خیلی مفید باشد اما در عین حال ممکن است باعث انزوای آنها شده و خیلی سخت و پیچیده باشد. Hackaball, اسباب بازی جدیدی است که توسط آژانسهای طراحی MAP و Made By Many طراحی شده و هدف آن این است که بچهها را از کنج اتاق به زمینهای بازی بکشاند و در همین حین به آنها یک سری اصول اولیه برنامه نویسی را آموخته و نشان دهد که چگونه می توانند بازیهای مخصوص خود را برنامه نویسی کنند.
این توپ به گونه ای طراحی شده است که بتواند قابلیت زیادی داشته باشد و برای کاربردهای متفاوتی استفاده شود. این توپ که از توپ فوتبال کوچک تر بوده از چند قطعه بسیار ساده تشکیل شده و خود کودک می تواند آن را سر هم کند و از این طریق یاد میگیرد که چه قطعاتی داخل این توپ هستند. وقتی که این توپ سر هم شد می تواند در رنگهای مختلف بدرخشد، از خود صدا دربیاورد، و حتی در جا بلرزد. و در نهایت کودک است که باید تعیین کند که این توپ چه طور استفاده شود.
با استفاده از یک اپلیکیشن که داستان فضایی دارد کودک یاد میگیرد که زبان ساده if-then (اگر این شد سپس آن بشود) را بنویسد. به عنوان مثال، اگر توپ افتاد سپس به رنگ قرمز بدرخشد، یا اینکه اگر به توپ ضربه زده شد، سپس از خود صدا در بیاورد. این بازیها می تواند بنا به خواست کودکان از ساده تا خیلی پیچیده طراحی شوند.
یکی از مشکلات اساسی در طراحی این توپ در آن بود که آن را محکم و نشکن ساخت. به هر حال این یک کامپیوتر کوچک بود که قرار بود به این طرف و آن طرف پرتاب شود. این دو گروه طراحی، تحقیقات بسیار زیادی انجام دادند که از چه موادی استفاده کنند و توپ را در چه اندازه بسازند که به راحتی بالا و پایین برود. پوسته خارجی سیلیکونی این توپ ضربههای انی را جذب کرده و از قطعات شکننده داخلی حفاظت می نماید.
Hackaball نتیجه تحقیقات و آزمایشات میدانی با حدود ۱۰۰ کودک انگلستانی و پدران و مادران آنها بود. یکی از مشکلاتی که در این آزمایشات مشخص شد این بود که اپلیکیشن مکمل این توپ برای کودکان کم سنن تر زیاد جذاب نبود. به همین دلیل یک داستان فضایی به این اپلیکیشن اضافه شد که آن را برای این گروه سنی بسیار سرگرم کننده تر گردانید. از سوی دیگر کودکان بزرگ تر و نوجوانان دلشان میخواست که کارهای پیچیده تری با این توپ بکنند مثلا قطعات آن را جدا کرده و به ماشینهای برقی یا ساختارهای لگوی خود وصل کنند که برنامهریزی پیچیده تر انجام دهد. این گروه می توانند این توپ را به دو نیمه تقسیم کرده و یک برنامه ساده ورودی و خروجی برای آن بنویسند. این تنوع کاربرد توپ را برای سنین مختلف از ۶ تا ۱۰ سال جذاب نموده است.
یکی از نکات مهم این بود که این توپ به بچهها اجازه دهد که خود را خالق یک فرایند ببینند. این توپ مجموعه ای از خلاقیت، کنترل و بازی بی پایان است. Hackball در حال حاضر به جمع آوری بودجه مورد نظر برای تولید این توپ از طریق Kickstarter میباشد، و علاقمندان می تواند آن را از پیش با قیمت ۶۹ دلار سفارش دهند.
فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…
پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…
روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…
پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول آکادمی یوزراکس اقدام به…
اسباببازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…
ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…