اخبار

برندگان مسابقه HI-MACS DESIGN در سال ۲۰۱۱

ترجمه: زهرا صفایی پور

از چپ به راست:
Mario Fuentes (Student category winner) – Clivia Bauer – Martin Allen-Smith – Bruno Fattorini – Jules Mesny-Deschamps – John Nordon – Jonathan J. Clarke and Daniel Abendroth (Professional category winner)

برندگان مسابقه HI-MACS DESIGN طی مراسمی در نمایشگاه Design100% در لندن معرفی شدند. برگزیدگان نهایی که ۸ نفر هستند در دو گروه تخصصی و دانشجویی در این مسابقه شرکت داشته اند و آثار آنها در این مراسم به نمایش گذاشته شده بود. در ادامه به نمونه هایی از طرح های برگزیده اشاره می گردد.

رده تخصصی:
طرح E-Moke توسط DanielAbendroth

در آینده ای نه چندان دور انرژی کمیاب و گران خواهد بود. این پروژه راه حل هایی را برای مشکلات ساده اما مهم ارائه می دهد. E-Moke دوچرخه ی ثابت جدید و نوآورانه ای است مثل محصولی برای مکان های عمومی که این امکان را به کاربران می دهد تا دستگاه تلفن همراه خود را در طول رکاب زنی شارژ کنند.
این محصول توسط HI-MACS در رنگ های سفید و سبزساخته شده اما می تواند سفارشی هم باشد تا هویت رنگ شرکت ها و شهر ها را تطبیق دهد. (با رنگ های در دسترس و با طیف وسیع HI-MACS)
در این طرح پوشش جلویی دارای رابط USB می باشد که امکان اتصال دستگاه موبایل را فراهم می کند.
نکته قابل توجه در این محصول اینست که E-Moke به نگرانی افراد نسبت به اتمام شارژ ناگهانی باتری توجه می کند و برای آن این راه حل را ارائه داده است.

رده دانشجویی:
طرح N-a-k-e-d Lamp توسط Mario Fuentes

N-a-k-e-d Lamp قصد دارد تا رنگ را نیز به خوبی نور به شهر ها برساند. پایه ی درخشان آن در رنگ های گرم و روشن و بسیار متنوع تولید می شود که شهر را روشن می کند و طرح اشیاء قدیمی محیطی را می شکند.
قسمت اصلی محصول به کمک قالب گیری جامد HI-MACSو به روش فرم دهی حرارتی ساخته شده است.
N-a-k-e-d Lamp به گونه ای طراحی شده است که می توان در ساخت آن تنها از یک صفحه HI-MACS استفاده نمود.
در مراحل اول هیچ اتصالی لازم نیست در نتیجه این محصول در مواد، زمان و هزینه ها صرفه جویی می کند. همچنین در این محصول از تکنولوژی LED برای روشنایی استفاده شده است. نور فوقانیLED روشن با رنگ سفید است و نور تحتانی از RGB LED و با شدت کم می باشد که طیف گسترده ای از رنگ ها را ایجاد می کند و موجب دریافت بهتر رنگ برای عابران نیز می شود.
این محصول می تواند در پارک ها، میدان ها، پیاده روها، یابانها، تفرجگاه ها، مرکز شهرها و همچنین مکان های خصوصی مانند هتل ها، استخرها و یا باغ ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

منبع

گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

آخرین مقالات

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک

فراخوان مسابقه طراحی برای کودک نگهداری از کودکان در خانه های آپارتمانی با متراژ کم،…

2 سال پیش

پنجمین دوره جامع طراحی محصول

پس از چهار تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول، آکادمی یوزراکس اقدام به…

2 سال پیش

مجمع عمومی موسس انجمن صنفی طراحی صنعتی ایران برگزار شد

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح، نمایندگان مجمع عمومی موسس انجمن صنفی…

2 سال پیش

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به…

3 سال پیش

طراحی برای کودک، طراحی برای آینده

اسباب‌بازی و محصولات کودک معمولاً به تاریخ مصرف کوتاهشان معروفند؛ به این معنا که به…

3 سال پیش

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

ضرورت برگزاری: حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای…

3 سال پیش