خانه / جعبه دانش / آشنایی با روند طراحی

آشنایی با روند طراحی

عنوان: آشنایی با روند طراحی

موضوع: طراحی صنعتی

نویسنده: مارگارت کی رایت، جف رویل

مترجم: آرمیتا سراج زاهدی

ناشر: آگه

توضیحات تکمیلی:
طراحی، موضوع جالبی برای مطالعه است؛ فرصت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با ایده‌پردازی و ساخت اشیاء مختلف، راهکارهایی مناسب برای حل مشکلات گوناگون، بیابید. از شما انتظار می رود به عنوان یک طراح، نیازهای جامعه را بیابید و با طراحی، ساخت و ارزیابی راه‌حل‌های مختلف، به این نیازها پاسخ دهید.

برای شروع طراحی، مراحل و شیوه‌های مختلفی وجود دارد و مواد قابل استفاده و فناوری‌های موجود، هر روزه در حال افزایش‌اند. بنابراین، دانستن این مطلب که از کجا و چگونه شروع کنیم، چطور برنامه‌ریزی کنیم، چگونه کار خود را سازماندهی و ارائه نماییم، چطور آن را ارزیابی کنیم و بهبود بخشیم، مشکل و گاه، گیج‌کننده است.

کاری که شما در دانشگاه، به عنوان بخشی از برنامه‌ی درسی انجام می دهید، به طور معمول، ارزیابی شده و به آن نمره داده می شود و راهی است برای نشان دادن توانایی شما در طراحی. این کتاب با هدف کمک به شما در آشنایی با روند طراحی، تدوین شده است.

کاری که در دانشگاه، پیرامون مبحث طراحی انجام می دهید، شامل فعالیت‌های مختلفی است که می توان آنها را در چهار مقوله‌ی زیر گنجاند:
شناسایی نیازها و فرصت‌ها؛
پیشنهادات طراحی (طرح پیشنهادی)؛
برنامه‌ریزی و ساخت؛
ارزیابی.

این چهار فعالیت، از اهمیت بسیاری برخوردارند. کلیه‌ی پروژه هایی که شما انجام می‌دهید، بخشهایی از این چهار مقوله را دربردارند. همه‌ی آنها به یک اندازه، دارای اهمیت‌اند و از یکدیگر تاثیر می‌گیرند. این چهار فعالیت اصلیِ طراحی، روند کامل طراحی را در برنامه آموزشی تشکیل می‌دهند و کارهای شما، بر اساس این سرفصل‌ها، مورد ارزیابی و سنجش قرار خواهند گرفت.

این کتاب به گونه‌ای تنظیم شده است که چهار فصل اول آن، محدوده‌های این چهار فعالیت را توضیح می دهند و بخش پنجم به شما کمک می‌کند که چگونه ایده های خود را ارائه و انتقال دهید.

این کتاب، راهنمایی است برای مجموعه‌ی فعالیت‌هایی که در روند طراحی باید انجام گیرند و چهارچوبی در اختیارتان می گذارد که به کمک آن، کارتان را سازماندهی کنید. به شما کمک می‌کند تا اطلاعات گوناگون را جمع‌آوری کنید، تصمیم بگیرید، به نحو سازنده‌ای انتقاد کنید و نظراتی را بیان کنید که به فعالیت‌های مختلفی که در طراحی مهم‌اند، مرتبط باشد.

آشنایی با روند طراحی، جزئیات مربوط به مواد، روش‌های ساخت، تکنیک‌ها، ساز و کارها، متدها و یا ابزارآلات مختلف را مطرح نمی‌کند، بلکه شما را در مواقع لزوم به سمت کتب و منابع تخصصی و متخصصین هدایت می کند. اغلب طرح‌ها و مثال‌های این کتاب، از پروژه‌های دانشجویان انتخاب شده‌اند، که تنها به عنوان نمونه بوده و واضح است که نباید از آنها تقلید شود.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

جشن روز جهانی طراحی صنعتی سال ۱۳۹۸

بخش اول) گزارش جشن روز جهانی طراحی صنعتی در شهر تهران جشن روز جهانی طراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *