خانه / اخبار / دستهایی برای تسلی‌ خاطر در حین سوگواری

دستهایی برای تسلی‌ خاطر در حین سوگواری

وقتی‌ که Mia Cinelli, طراح آمریکایی، یکی‌ از عزیزان خود را در تابستان گذشته از دست داد، خود را برای ماه‌ها در حال سوگواری و غم و ناراحتی‌ یافت. به گفته وی، او با جای خالی‌ کسی‌ تنها مانده بود که در هر کجا کمبودش احساس می شد و طبق آنچه که وی بر روی بلاگ خود نوشته است، این غم را با خود به هرکجا به دوش می‌کشید.


این غم و اندوه بود که الهام بخش ایده پتو Weight توسط این طراح گردید. این پتو که حدود ۳ کیلو وزن دارد، پشمی و دستباف بوده و احساسی‌ را بازسازی می‌کند که انگار کاربر توسط کسی‌ در آغوش کشیده شده است. کاربر همچنین می تواند یکی‌ از دو دستی‌ که به این پتو دوخته شده است را در دست بفشارد و سوگواری خود را با چیز دیگری سهیم شود. به گفته این طراح وزن این پتو همچون وزن شخصی‌ است که در حین سوگواری همراه شماست.


زمانی‌ که این پتوی درمانی را طراحی می کرد، Cinelli تحقیقاتی‌ را در زمینه پتو‌های وزن دار که برای مقاصد درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند انجام داد، و متوجه شد که بسیاری از این پتوها برای رفع استرس، آشفتگی‌‌های روحی‌، عدم توانایی در تمرکز کردن و ناتوانأی‌های برقرای ارتباطات اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا بود که طراح از خود پرسید آیا یک پتوی سنگین می تواند به کاربر کمک کند که غم از دست دادن عزیزی را تسکین دهد. نامزد این طراح اذعان می دارد که حال Cinelli بعد از استفاده از این پتوی سنگین که از دانه‌های پلاستیکی پر شده بود به مراتب بهتر گردید.


در اوقاتی که غم سوگواری حالت آشفتگی‌ را در فرد ایجاد می‌کند، وزن این پتو فشار عمیقی را بر روی بدن فرد می گذارد که وی به طور ناخود آگاه حس می‌کند کسی‌ در کنار شما حضور دارد. به گفته طراح، این پتو یک حس نزدیک شخصی‌ ایجاد می‌کند، مثل اینکه کسی‌ از پشت محکم شما را بغل کند. وقتی‌ به آرامش می‌رسید و این وزن را از روی خود برمی دارید، احساس سبکی می‌کنید چه بطور جسمی‌ و چه روحی‌.


Cinelli در حال حاضر به مراحل بعدی برای تولید این پروتوتایپ‌های دستی‌ فکر می‌کند، و روزی را می‌بیند که این پتو‌ها به جزئی لاینفک از مراکز تدفین و سوگواری بدل شوند یا اینکه در کنار کیسه‌های آبگرم در داروخانه‌ها به فروش برسند.
اما این ایده به هر کجا که ختم شود، تفکری خلاق و جدید است و نشان می دهد که میدان طراحی تا کجاها می تواند به پیش رود و چه تأثیراتی در حساس‌ترین و عمیق‌ترین احساسات انسانی‌ از جمله درد سوگواری داشته باشد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *