خانه / اخبار / خودروی سه چرخه تویوتا با توانایی حفظ تعادل

خودروی سه چرخه تویوتا با توانایی حفظ تعادل

یکی‌ از مشکلاتی که خیلی‌ از خودرو‌های سه چرخه با آن مواجه بودند حفظ تعادل آنها در پیچها و دست‌انداز‌های جاده بود.

اما شرکت تویوتا بالاخره بعد از بیش از ۱۰ سال تحقیق و طراحی، i-Road را به بازار معرفی‌ نموده است که مهم نیست که جاده چقدر پر پیچ و خم باشد و مسیر چقدر ناهموار، این خودرو سه چرخه از تعادل خارج نخواهد شد. راندن i-Road به سابقه رانندگی‌ موتور سیکلت نیازی ندارد و هر کسی‌ که بتواند ماشین معمولی را براند خواهد توانست که i-Road را نیز براند.


رانندگی این وسیله آنقدر لذت بخش است و تعادل آن آنقدر راحت و بی‌ درد سر حفظ می شود که ناخوداگاه راننده را تشویق می‌کند که پشت سر هم دور‌های مارپیچی و ۳۶۰ درجه بزند.

i_Road کوچک و باریک است، و شاید هم عرض بزرگترین موتورسیکلتی باشد که تا به حال دیده‌اید. تا ۲۶ درجه می تواند خم شود و یک کامپیوتر داخلی مداما تعادل آن را با توجه به زاویهٔ راننده و میزان جاذبه اندازه‌ گیری کرده و کمک می‌کند که از تعادل خارج نشود.


این وسیله در حال حاضر برای اجاره‌ در توکیو و سیستم‌های اجاره‌ اشتراکی‌ در Grenoble فرانسه موجود می‌باشد. تویوتا بدین منظور از i-Road در فرانسه استفاده کرده است چون بیشتر شهر‌های اروپائی نسبت به مسائل محیط زیستی‌ هوشیار هستند و از وسایل نقلیه عمومی‌ استفاده زیادی می‌کند. همچنین بیشتر این شهرها خیابان‌ها و کوچه‌های باریکی دارند که بسیار مناسب برای i-Road می باشند. بنابرین این وسیله در بازار‌های اروپا و ژاپن کاربران بیشتری خواهد داشت تا آمریکا با خیابان‌ها و بزرگ راه‌های عریض.


این وسیله که حداکثر می تواند با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت، و سه ساعت شارژ با یک باطری ۱۱۰ ولتی کار کند، خودرویی برای پیمودن مسافت‌های دور نیست، بلکه وسیله‌ای است برای فاصله‌های کوتاه شهری بین مقاصد نزدیک به هم در فضاهای کوچک و مرتبط.


یکی‌ از مشکلاتی که این خودرو می تواند در شهر‌های بزرگ با آن مواجه شود وجود وسایل نقلیه بزرگ و سریع است. اگرچه i-Road از موتور سیکلت امن تر است اما تمام سیستم‌های امنیتی یک ماشین معمولی را ندارد.

هنوز معلوم نیست که چه زمانی‌ این وسیله به طور رسمی‌ به بازار عرضه خواهد شد، اما تویوتا در حال بررسی و آماده سازی آزمایش جاده در کالیفرنیا هست.

 

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی کتاب من، طراح خودرو

معرفی کتاب من، طراح خودرو نویسنده: مت ماروکو – آدام هوبرز مترجم: سالار سیفی‌زاده انتشارات: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *