خانه / اخبار / تولید انرژی از رنگ خودرو – BENZ GCODE

تولید انرژی از رنگ خودرو – BENZ GCODE

در سال‌های آینده، احتمالا طرز تفکر ما نسبت به انرژی خورشیدی دگرگون خواهد شد. اول اینکه این انرژی به مراتب ارزان تر خواهد شد و خیلی‌ راحت تر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و دوم اینکه پراکندگی آن به مراتب افزایش خواهد یافت، بدین معنی که دیگر فقط منحصر به پانل‌هایی برای سقف ساختمان‌ها نخواهد بود و می‌توان از آن در صنایع مختلف و در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگون بهره برد.



و اگر امکان این وجود داشت که سلول‌های خورشیدی را در رنگ ساختمان استفاده کرد چرا از آن در رنگ ماشین سود نجست؟ اگر نگاهی‌ به این مدل مفهومی‌ بنز G Code بیندازیم می بینیم که برای رنگ آمیزی این ماشین از نوعی رنگ نقره‌ای که آمیخته به سلول‌های خورشیدی است استفاده شده است. در واقع مثل این ایست که یک پانل خورشیدی روی چهار چرخ تندرو قرار گرفته است.



به علاوه این رنگ قادر است از الکتریسیته ساکنی که در اثر وزش باد ایجاد می شود نیز انرژی تولید نماید. به گفته بنز از این انرژی می‌توان برای تولید هیدروژن و یا متان استفاده کرد، انرژی که در غیر این صورت به هدر خواهد رفت.



اگرچه این تکنولوژی در آزمایشگاه‌ها مورد برررسی قرار گرفته است در حال حاضر تولید آن امکان پذیر نمی‌باشد. مرسدس بنز اعلام کرده که در حال حاضر هیچ نوع ماشین و یا حتی پروتوتایپی را با استفاده از این تکنولوژی تولید نکرده است.



سخن گوی بنز می‌گوید که جنبه‌ها از این تکنولوژی در حال بررسی است که اگرچه در زمان ما امکان پذیر نمی‌باشد اما راه را برای این روش‌ها جدید برای نسل‌های آینده باز می نماید همچون مدل مفهومی‌ G Code.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا که مدتی قبل توسط ایلان ماسک (Elon …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *