خانه / اخبار / تشک ۲۰فوتی برای استراحت به شکل دلخواه

تشک ۲۰فوتی برای استراحت به شکل دلخواه

مترجم: فرزانه نعمتی

“کرسیانکووارا”، طراح فنلاندی، با طراحی این محصول از افراد می خواهد که شیوه نشستن شان رامجدداً بررسی کنند؛ زیرا اکثر صندلی ها به شما این امکان رانمی دهند که هرطور راحت هستید بنشینید. آنها شما را به چند ژست مشخص با پشت صاف، قوز گاه گاه خسته کننده ستون فقرات و ژست پاها روی میزDGAF محدود می کنند.

انکووارا، برای پروژه فارغ التحصیلی اش در “کالج رویال هنر لندن”، یک تشک کتانی راه راه بیستفوتی ساخت که با برنج پر شده بود. این صندلی براحتی خودش را با بدن شما مطابقت می دهد در حالی که قبلاً شما باید بدنتان را با صندلی مطابقت می دادید. شما می توانید آنرا دور خودش پیچیده و به شکل یک پناهگاه گرم ونرم در آورید، می توانید آنرا مانند یک آبنبات باریک تاب دار کنید یا حتی می توانید آنرا به صورت یک صندلی راحتی کوچک تا بزنید. این تشک شبیه یک کرم پهن غول پیکر راحت است پس خودتان را آماده کنید. این تشک، توانایی کج و معوج کردن اعضای بدن ما راتقلید کرده و آنرا به صورت اشکال مجسمه مانند خارق العاده نشان می دهد و این چیزی است که صندلی های قدیمی با آن سازگار نیستند.

دانه های برنج داخل تشک کمک می کنند که شکل تشک ، تا انتخاب فیگور بعدی ما حفظ شود. انکووارا، این تشک را با دانه های دیگر شامل ساچمه های پلاستیکی پر کرد اما در یافت که برنج بیشترین کارایی و سازگاری با محیط را دارد زیرا پیش از این نیز برای پر کردن بالش ژاپنی ها استفاده شده است. انکووارا در فیلمی اثبات می کند که رقاص ها و مخصوصا مرتاض های هندی، براحتی به تشک تکیه داده و خودشان را دور آن پیچاندند و مشاهده کردند که تشک به حرکات آنها واکنش نشان می دهد.

منبع

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نمایشگاه تصویر، ویدئو و متن از ۵۰ صندلی برگزیده قرن بیستم

“نمایشگاه تصویر، ویدئو و متن از ۵۰ صندلی برگزیده قرن بیستم” یکشنبه ۴ تا چهارشنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *