خانه / اخبار / تایپ فیس سه شکله

تایپ فیس سه شکله

ترجمه شده توسط: عاطفه بیک زاده

این تایپ فیس،توسط وندی استینکس( Wendy Steenks) برای ایجاد لوگوی کمپانی موزه ی MHKE طراحی شده است.

این طراحی برای همکاری، توسعه و پیوند بین هنرمندان مختلف و کار آنها در موزه مورد استفاده قرارمی گیرد. این مجموعه از سه شکل اصلی تشکیل شده، که با این سه شکل می توان تمام حروف الفبای انگلیسی را ساخت.


پی نوشت:
«تایپوگرافی» تمرینی برای طراحی، چیدمان و اصلاح نوشتار است. نوشتار، حروف الفبا و اعداد را شامل می‌شود. می‌توان نوشتار را با تغییر در عرض، طول، یا هر ویژگی ابتدایی دیگری که به آن مربوط است، اصلاح و مرتب کرد.
فونت چیست؟ یک «تایپ‌فیس» (Typeface) به‌صورت کلی، یک حرف طراحی شده از الفباست. تایپ‌فیس به شیوه و سبک حروف می‌پردازد، اما یک فونت مجموعه‌ای از حروف تایپ‌فیس است. فونت در حالت کلی، به معنی یک نوشتار Bold، Italic، یا Roman است، در حالی‌که تایپ‌فیس به سبک یا جلوه بصری آن اطلاق می‌شود. وقتی گفته شود که از Times New Roman استفاده می‌شود، در اینجا صحبت درباره فونت است.

تایپ‌فیس‌ها یا فونت‌ها
برخلاف میل بسیاری از طراحان و علاقمندان فونت، افراد زیادی هستند که دو واژه تایپ‌فیس و فونت را به جای هم استفاده می‌کنند؛ البته این امری عادی است، زیرا تعریف این دو به شکل گریزناپذیری به هم ارتباط دارد. مارک سیمونسون Mark Simonson)) در وب‌سایت Typophile تعریف عالی و روشنی در این مورد می‌آورد: “به تجسم فیزیکی یک مجموعه از حروف، اعداد، نمادها و غیره (چه حروف فلزی باشد و چه کامپیوتری) فونت می‌گوئیم، اما زمانی‌که به طراحی یک مجموعه اشاره می‌کنیم، به آن تایپ‌فیس می‌گویند”.
نیک شرمن Nick Sherman)) نظر خود را در وب‌سایت تایپوگرافیکا Typographica در مورد تایپ‌فیس‌های محبوب عموم در سال ۲۰۰۷ می‌گوید: “اگر بخواهید به یک استعاره فیزیکی اشاره کنید – روشی که من با آن تفاوت میان تایپ‌فیس و فونت را به دانشجویانم نشان می‌دهم- مقایسه میان موسیقی و MP3 است، یا موسیقی و سی دی. به بیان دیگر، MP3 راهی برای انتقال موسیقی است (فونت) و موسیقی همان خلاقیت واقعی است (تایپ‌فیس)”.
در نهایت، نوبرت فلورندو Norbert Florendo، این موضوع را به شکل بسیار ساده‌ای در بخش نظرهای وب‌سایت FontFeed4، بیان کرده است: “فونت آن چیزی است که شما استفاده می‌کنید و تایپ‌فیس آن چیزی است که شما می‌بینید”.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *