خانه / اخبار / انتقال طراحی‌های ۲بعدی‌ به دنیای ۳بعدی!

انتقال طراحی‌های ۲بعدی‌ به دنیای ۳بعدی!

 

سال ۲۰۱۵ در روزهای آغازین خود است؛ سالی که بسیاری از دوست داران تکنولوژى، از آن انتظار دستاوردهاى شگفت‌آوری را دارند. یکی از فن‌آورى‌هاى جالب که در سال گذشته معرفی شد، ابزارى بود با نام گِرَویتی (Gravity) که توانست با حضور موفقش هیجان فوق‌العاده اى را در میان طراحان ایجاد کند. این ایده تحسین‌ بسیاری را برانگیخت؛ از جمله سایت معتبر FastcoDesign اخیراً گِرَویتی را به عنوان یکی از بهترین محصولات در زمینه‌ى “رابطه کاربری” user Interface در سال ۲۰۱۴ انتخاب کرده است.

شیوه کار این محصول بدین صورت است که شما با استفاده از یک ‌قلم، صفحه‌ پد و عینکی مخصوص می‌توانید به طراحی و اتود کردن ایده‌هایتان در فضایی واقعی و به روشی کاملاً جدید بپردازید و از این طریق، امکان ویژه و تجربه‌ تازه‌ای از طراحی کردن را در اختیار خود داشته باشید. در واقع شما به کمک این فناوری، طرحی را که به‌صورت ۲ بعدی کار کرده‌اید می‌توانید هم‌زمان به‌وسیله عینکی مخصوص، در فضای ۳ بعدی نیز ببینید و آن را مانند نرم‌افزارهای ۳ بعدی در زوایای مختلف بچرخانید و تکمیل کنید.

این پروژه توسط دانشجویان دانشگاه رویال انگلستان (Royal College of Art) با این ایده‌ آغاز و پس از بررسی و آزمایش‌های گوناگون و ساخت مدل‌های مختلف، مورد تست قرار گرفت تا به بهترین نمونه‌ى قابل‌ ارایه برسد. سپس در کنفرانس‌هایی چون Tedx و نمایشگاه‌های معرفی محصولات خلاق، بارها به نمایش درآمد و مورد توجه طراحان واقع شد. این طور که پیداست گراویتى به زودى به تولید انبوه خواهد رسید و در سال جدید، براى استفاده‌ى هرچه خلاقانه تر در اختیار طراحان قرار خواهد گرفت.






منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *